מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המאבקים בתוך איראן: מיהו יורשו של חמינאי

מאבקי כוח בתוך איראן מתנהלים כבר זמן רב לגבי זהות היורש של חמינאי, מי יתפוס את מקומו של מנהיגה הרוחני של איראן. על פי דיווחים באיראן, המאבקים תופסים תאוצה בזמן האחרון

המאבקים בתוך איראן: מיהו יורשו של חמינאי
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

עלי חמינאי, בן ה-83, מנהיג את איראן יותר מ-30 שנה, הוא ידוע כפי שסובל מבעיות בריאות ובאיראן מתנהלים מאבקים מי יתפוס את מקומו, ויהיה מנהיג העל עם כל הסמכות במדינה.

לפי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International המצטט מקורות בתוך איראן, חוסיין טאא'ב שהודח השבוע מתפקידו כראש המודיעין של משמרות המהפכה, הוא חברו הקרוב ביותר של מוג'טבה, בנו של חמינאי, ועובד בכל הכח כדי להכתיר אותו כמנהיג הבא של איראן אחרי מות אביו.

טאא'ב אפילו גרם למועמדותו של הנשיא המכהן אברהים ראיסי, בכדי להרחיק אותו ממועמדותו להיות המנהיג העליון הבא. טאא'ב הוא גם זה שהביא להדחתו של ראש מערכת המשפט של איראן עאמולי לאריג'ני, שהיה המועמד המוביל להנהגת איראן אחרי מותו של חמינאי.

לפי הדיווח, טאא'ב בעזרת בנו של חמינאי, למעשה מחק את כל המועמדים כדי ליישר את הדרך של מוג'טבה אל המנהיגות, הוא גרם להאשמות ומשפטי ראווה של מקורבים של אלה שהיו יכולים להיות מועמדים להנהגה של איראן, כדי לעשות דילגיטימציה למועמדים, טאא'ב אמנם הודח מתפקידו עקב כשלונות רבים בתפקידו בכל הנוגע לסיכול טרור, אבל עדיין הוא האיש הקרוב ביותר לבנו של חמינאי ומוקדם מדי להספיד אותו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום