מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האנטר ביידן נפגש עם אוליגרך רוסי המבוקש כעת בגין רצח

כשאביו היה סגן נשיא ארה"ב, האנטר ביידן נפגש ברוסיה עם לפחות ארבעה אוליגרכים בעלי קשר הדוק עם ולדימיר פוטין, כולל אחד שמבוקש כעת בגין רצח במדינה. "תוצאה של רדיפה פוליטית וכלכלית". בפברואר הוא קיבל מקלט מדיני במונטנגרו

האנטר ביידן נפגש עם אוליגרך רוסי המבוקש כעת בגין רצח
האנטר ביידן צילום: צילום מסך

בנו של נשיא ארה"ב, נפגש עם אוליגרך רוסי המבוקש בימים אלה בגין רצח. אביו ג'ו ביידן היה אז סגן הנשיא של אובמה. הפגישה עם טלמן איסמעילוב התקיימה ב-17 בפברואר 2012 במטה במוסקבה של AST Group, חברת האחזקות העצומה שלו שהייתה בבעלותו,

איסמעילוב הואשם ב-2017 על ידי הרשויות ברוסיה בתשלום של 2 מיליון דולר עבור רצח שני יזמים שנה קודם לכן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ולדימיר סבקין, ויורי ברילב, המיליונרים, נהרגו שניהם על הכביש המהיר נובוריז'סקויה במוסקבה, לכאורה בגלל סכסוך עסקי עם איסמעילוב, כך לפי ועדת החקירה של רוסיה.

עורך דינו של איסמעילוב לא הגיב לבקשת תגובה מה'ניו יורק פוסט' שחשף את הרציחות לכאורה או על פגישת האנטר ביידן, אך אמר כי ההאשמות היו מזויפות ו"תוצאה של רדיפה פוליטית וכלכלית על ידי הפדרציה הרוסית". בפברואר הוא קיבל מקלט מדיני במונטנגרו.

לא ברור מה היו טיב הקשרים של האנטר ביידן עם איסמעילוב, אבל הנסיעה הייתה חלק ממפגש בן יומיים בין האנטר לאוליגרכים עשירים במדינה - שלפחות בחלקו התמקד בחיפוש משקיעים זרים עבור חברת ההשקעות שנוסדה על ידי האנטר ביידן, דבון ארצ'ר וכריס היינץ.

שלל הפגישות מעלה שאלות לגבי העניינים שנדונו והאם האוליגרכים חיפשו גישה לא לאביו של האנטר ביידן. ב-22 בפברואר 2012 ימים ספורים לאחר שחזר מרוסיה, האנטר ביידן נפגש עם אביו, אז סגן הנשיא ביידן בביתו, כך עולה מהיומן שלו.

"הסיבה היחידה שמישהו מלבד סוחר סמים ירצה לפגוש את האנטר ביידן, היא להגיע לאביו", אמר ג'ים הנסון, נשיא קבוצת מחקרי הביטחון. "הם מכרו גישה, זה היה המודל העסקי שלהם. משפחת ביידן הייתה מעורבת בניצול הקריירה הפוליטית של ג'ו".

למרבה האירוניה, היה זה ג'ו ביידן שהטיח בנשיא לשעבר טראמפ על קשריו עם רוסיה. "כל הנשיאות של דונלד טראמפ הייתה מתנה לפוטין", אמר המועמד דאז ביידן בציוץ ביוני 2020. "בניגוד לטראמפ, אני אגן על הערכים הדמוקרטיים שלנו ואעמוד מול אוטוקרטים כמו פוטין", הוסיף באוגוסט אותו שנה.

"כאשר הרפובליקנים יחזירו את השליטה בסנאט בבחירות אמצע הקדנציה בינואר, יש לחקור את הקשר המפוקפק של משפחת ביידן עם רוסיה וסין. אולי מערכות היחסים של האנטר עם אזרחים זרים מסבירים מדוע לממשל ביידן יש מדיניות חוץ של 'אמריקה אחרונה'", אמרה חברת הקונגרס הרפובליקנית ניקול מליוטקיס ל'ניו יורק פוסט'.

אחד האנשים איתם נפגש האנטר ביידן, היה סרגיי חמזוב, ידיד קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז שנות ה-80, כששניהם היו סוכני ק.ג.ב צעירים שעבדו במזרח גרמניה. הוטלו עליו סנקציות על ידי ארצות הברית ב-2014 לאחר פלישת רוסיה לקרים ושוב ב-2022 בגלל המלחמה באוקראינה, יאכטת העל שלו נתפסה על ידי ספרד במרץ.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום