מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כך עבד המתחזה על ראש העיר בשיחת הזום

ראש עיריית ברלין פרנציסקה גיפי שוחחה במשך 15 דקות עם אדם שהתחזה לראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו. אלא שאז עלה החשד כי מקבילה הוא זיוף עמוק. הצוות האדמיניסטרטיבי של ראש העיר פרסם כי שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדריי מלניק, אישר שגיפי לא שוחחה עם קליצ'קו

כך עבד המתחזה על ראש העיר בשיחת הזום
המתחזה בראיון צילום: צילום מסך

שיחת וידאו בין ראש עיריית ברלין פרנציסקה גיפי, לאדם שהתחזה לראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, התנתקה כשהחשד גדל כי הוא מתחזה, כך מסרה קנצלרית הסנאט של ברלין.

ראש עיריית ברלין פרנציסקה גיפי שוחחה במשך 15 דקות עם אדם שהתחזה לראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו, אלא שאז עלה החשד כי מקבילה הוא זיוף עמוק. "לא היו נקודות התייחסות לכך ששיחת הווידאו לא נערכה עם אדם אמיתי. ככל הנראה, מדובר בזיוף עמוק, המשטרה נקראה לחקור", כתבה הקנצלרית בטוויטר.

לדברי הדוברת של גיפי, ליסה פרירכס, 15 הדקות הראשונות של השיחה בין ראש עיריית ברלין למתחזה היו חסרות ערך לחלוטין. "מר קליצ'קו כביכול שאל מה שלומנו עם הפליטים האוקראינים הרבים, איך אנחנו מתמודדים עם זה, מה המספרים, שיחה רגילה לחלוטין, כפי שציפינו", אמרה על שיחת הווידאו שהתקיימה בתכנון מראש.

הספקות של גיפי התעוררו כשהמתחזה ביקש לדבר על האוקראינים ש"מנסים להשיג הטבות סוציאליות בברלין" אמרה הדוברת. "והייתה בקשה שננקוט פעולות דרך הרשויות כדי לתמוך בגברים צעירים שיחזרו לאוקראינה כדי להילחם", הוסיפה דוברת ראש העיר. הדוברת הוסיפה וציינה כי נושא השיחה האחרון נסוב סביב זכויות אדם והוא היה חריג עוד יותר: "הוא שאל אם נוכל לתמוך בקייב באיזה תחרות ספורט. זה היה די מוזר לאור המלחמה".

לאחר מכן הקשר הופסק או נותק, כך לפי לשכת ראש העיר. הצוות האדמיניסטרטיבי של ראש העיר פרסם כי שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדריי מלניק, אישר שגיפי לא שוחחה עם קליצ'קו. "למרבה הצער, זה חלק מהמציאות שהמלחמה מתנהלת בכל האמצעים - כולל באינטרנט, כדי לערער את האמון בשיטות דיגיטליות ולהכפיש את שותפיה ובעלות בריתה של אוקראינה", אמרה גיפי.

היומון הגרמני 'בילד' פרסם כי ראש עיריית קייב הביע תקווה שיוכל לדבר עם גיפי בערוצים רשמיים בקרוב. "גם אני לא צריך מתרגם", אמר קליצ'קו, שחי במשך מרבית משנות חייו בגרמניה. גיפי הודתה לו בטוויטר, וציינה שהמתחזה דיבר רוסית עם תרגום מכיוון שלכאורה היו סביבו עובדים שאינם דוברי גרמנית. "ישב מישהו מולנו שנראה בדיוק כמו ויטלי קליצ'קו", אמרה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום