מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר מועצת יש"ע מצהיר: אתפטר אם נתניהו יקים ממשלה

בצל הניסיון להקדים את הבחירות כדי להחליפו, יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייאני אמר השבוע כי במידה וראש האופוזיציה נתניהו יצליח להרכיב ממשלה - הוא יפרוש מתפקידו ויתקיימו בחירות למחליפו. הסיבה: לא יוכל לעבוד איתו בעקבות היחסים העכורים | אלחייאני מאשר את הפרטים

בכיר מועצת יש"ע מצהיר: אתפטר אם נתניהו יקים ממשלה
דוד אלחייאני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: דוד אלחייאני, יו"ר מועצת יש"ע שמתנהל בימים האחרונים ניסיון להקדים את סיום כהונתו, מתכוון להתפטר מתפקידו באם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במהלך ישיבת הנהלת מועצת יש"ע, שבה חברים פחות מ-10 ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שהתקיימה ביום שני השבוע, עלה הרצון להקדים את הבחירות לתפקיד יושב ראש המועצה, ולמעשה לסיים את תפקידו של אלחייאני שלטענתם סרח ותומך בממשלה המכהנת בהיותו תומך של שר המשפטים גדעון סער.

יו"ר מועצת יש"ע, לפי גורם שנכח בפגישה, אמר לנוכחים, כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא מתכוון להתפטר - אך אם בעקבות המצב הפוליטי, שבו הקואליציה איבדה את הרוב, נתניהו יחזור לתפקיד ראש הממשלה, הוא יסיים את תפקידו.

אלחייאני ונתניהו בימים אחרים | צילום: קובי גדעון, לע"מ.

הסיבה לכך, הסביר דוד אלחייאני באותה ישיבה, היא שהיחסים בינו לבין נתניהו עכורים מאוד מאז עבר לתמוך ב'תקווה חדשה' של גדעון סער, ולכן הוא לא יוכל לעבוד איתו כראש ממשלה ולקדם את הנושאים והאינטרסים בצורה תקינה של מועצת יש"ע.

כזכור, בימים האחרונים ישנו ניסיון של כמה ראשי מועצות להקדים את הבחירות, שמתקיימות כל ארבע שנים, בעקבות העובדה שאלחייאני תומך בממשלה בניגוד לעמדת רוב המתיישבים ביהודה ושומרון.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי המועמד המוביל להחליפו הוא שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון. יצוין כי אותו נאמן, שמקודם על ידי אותם ראשי מועצות שדוחפים להקדמת הבחירות, היה יועצו הקרוב של שר השיכון זאב אלקין, כיום חבר בכיר ב'תקווה חדשה', אך לפחות בפומבי הוא תוקף ומתנגד לממשלה.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייאני אישר את הפרטים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום