עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
סיוט, זעם ותסכול: 'המגיפה' החדשה בנתב"ג
אם אין לכם סיבה דחופה להתעופף בימים אלה מישראל, עדיף לכם שלא לצאת להרפתקה הזאת. עד שתגיעו וגם לכשתגיעו ליעד האקזוטי, יתכן ותתחרטו על הרגע שעזבתם את כבודת תא המטען | מזוודות נשארות בישראל ודלפקים מעטים על אלפי נוסעים שעומדים שעות בתורים | וגם, השינוי בתעריפי החניון והדרייברים
גם אתם חזרתם ולא קיבלתם מזוודות? אתם לא לבד. אם לא די בתורות ארוכים בנמל התעופה בן גוריון וטיסות שלא יוצאות בזמן ונדחות ברובן, נוסעים רבים מדווחים על הגעתם ליעד ללא שהמזוודה שלהם עלתה לתא המטען ונותרה בישראל.
כתב התעופה של 'כאן חדשות', שרון עידן, מגדיר זאת "מגיפה". לפי דיווחו, אלפי מזוודות בשבועות האחרונים פשוט לא מועלות בכלל למטוסים עקב העיכובים והמחסור בכוח אדם.
חברות התעופה מנסות לתפעל את הטיסה, גם במחיר השארת הכבודה מאחור. לדבריו, "מעולם לא היה מצב כזה".
גם כותב השורות שיצא לחופשה קצרה של כמה ימים, לא שיער בנפשו כי כך תיראה החוויה בנמל התעופה הבינלאומי של מדינת ישראל המתקדמת והנאורה. כך למשל התור לצ'ק אין, היה ארוך במיוחד, מאות איש שהמתינו במשך שעות ארוכות בתור לשני דלפקים פעילים בלבד של חברת 'ישראייר', למרות שהגיעו כנדרש 4-5 שעות לפני הטיסה.
כשנשאלה האחראית במקום לפשר הסאגה, היא השיבה כי החברה סובלת ממחסור בכוח אדם ולכן מי שמשלמים את המחיר וסובלים סבל מורט עצבים, אלו הנוסעים שמשלמים טבין ותקילין על הטיסה ועל כל השירותים הנלווים המגיעים להם.
בתוך כך, לתשומת אלו הבאים להחנות את רכביהם בחניון של קרית שדה התעופה עד לשובם מחו"ל, המחיר זינק ומעתה תשלמו 145 ש"ח ליממה אחת. כך שרוב הטסים מעדיפים לשלם אותו המחיר בערך על כל צד הלוך ושוב מביתם לשדה.
יצוין עוד כי גם ה'דרייברים' המסיעים מידי יום מאות חרדים לנתב"ג עדכנו את התעריף וכבר לא תמצאו נהג לנתב"ג מבני ברק לנתב"ג ב-90 או 100 שקלים, כי אם 120 עד 140 שקלים וזאת בשל עליית מחירי הדלק. חושבים לנסוע עם מונית? התעריף זינק בהרבה, כך שעדיין עדיף 'להתפרנס זה מזה ולא מעם אחר'.