מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 22°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 22°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הואשם בהפרת אמונים: בית המשפט אישר את ההסדר עם ליצמן

בית המשפט בירושלים אישר היום את הסדר הטיעון שנסגרת בין חבר הכנסת לשעבר יעקב ליצמן לפרקליטות בנוגע לחשדות נגדו סביב פרשיית לייפר. ליצמן הגיע לבית המשפט מלווה בעורך דינו ומקורביו והודה בהאשמות. "הנאשם לא פעל במסגרת ניגוד עניינים ולא קיבל הטבות"

הואשם בהפרת אמונים: בית המשפט אישר את ההסדר עם ליצמן
ליצמן בבית המשפט צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בית המשפט השלום בירושלים קיבל אחר הצהרים (חמישי) את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לחבר הכנסת לשעבר יעקב ליצמן בו הוא מואשם בעבירת הפרת אמונים.

ליצמן הגיע לבית המשפט מלווה בעורך דינו ז'ק חן וקרובי משפחתו, במהלך הדיון הוצג בפניו החשד בו הוא מואשם: הפרת אמונים בגין ניסון שידול הרופא המחוזי לטעון כי מלכה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין.

התובע מסר כי מדובר בעבירות שלבסוף לא גרמו נזק, וכי לנאשם (יעקב ליצמן א.ק.) אין עבר פלילי, כאשר היו קשיים להוכיח את העבירות "הנאשם לקח אחריות על מעשיו עוד בטרם הוגש כתב האישום".

עוד אמר התובע, "איש במעמד שר וסגן שר מגייס את מעמדו להטעות של שיקול הדעת המקצועית. אלה למעשה פוגע בערכים. הצדדים הפחות חמורים שהנאשם לא פעל במסגרת ניגוד עניינים ולא קיבל הטבות. מעשיו לא גרמו לשום נזק ולא הטעו חוות הדעת. לא מדובר בעשייה מושחתת על פני שנים".

סוגית הקלון לא עלתה לדיון מאחר וליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת בשבוע שעבר, כשבפני בית המשפט הוצג גם מסמך סודי בגין מצבו הרפואי של חבר הכנסת לשעבר.

במהלך הדיון, הודה חבר הכנסת לשעבר ליצמן בעבירה המיוחסת לו, ועל כן הודיע השופט יהשוע צימרמן כי הוא מקבל ומאשר את ההסדר הכולל מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 ש״ח

בחדרי חרדים

 צבע אדום