מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מינוי מתן כהנא לשר יעלה להצבעה בכנסת

מלבד תקנות יו״ש, הקואליציה תעלה להצבעה גם את מינויו מחדש של מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, ההצעה תהפוך להצבעת אמון בממשלה כדי לאתגר את סילמן ולנסות למנוע מהם להצביע נגד

מינוי מתן כהנא לשר יעלה להצבעה בכנסת
כהנא ובנט במליאה צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מליאת הכנסת מכונסת בשעה זו (שני) לקראת ההצבעה בהמשך על חוק תקנות יו"ש. עוד קודם לכן ינסו בכנסת להעלות את מינוי מתן כהנא לשר הדתות לאחר שכזכור התפטר בכדי לחזור לכנסת ולהדיח את ח"כ יום טוב כלפון ע"י החוק הנורווגי, מדובר במבחן לח"כ עידית סילמן מאחר ווהצעה תהפוך לאי אמון.

כרגע נראה שלקואליציה אין רוב להארכת התקנות שהביא שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה), ואשר הזהיר גם מוקדם יותר כי אי-הארכת התקנות עלולה להוביל לסופה של הממשלה. לאחר ההצבעה יתכנסו אנשי תקווה חדשה לישיבה על מנת לקבל החלטות כיצד לנהוג בהמשך.

עוד בטרם החל הדיון, נראה כי הקואליציה איבדה את הרוב להעביר את החוק וכעת נותר להמתין ולראות כיצד הדבר ישפיע על קיומה של הקואליציה בצל איומי השר סער.

מוקדם יותר הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן כי היא תרים את ידה לראשונה נגד הממשלה ותצביע נגד תקנות יו"ש, בתקווה שהפלת התקנות תובלנה להפלת הממשלה. בקואליציה אמנם העריכו כי מדובר בתרגיל שנועד להביא להתנגדות רע"מ שתסרב לתמוך בחוק שמילא עתיד ליפול בגלל סילמן.

לאחר מכן הודיעה חברת הכנסת גידאא רינאוי זועבי כי תתנגד להצביע בעד התקנות, בכך הקואליציה איבדה באופן סופי את החוק. " לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה", הודיעה חברת הכנסת.

בחדרי חרדים

 צבע אדום