מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מחלוקת בהנהגת ההתיישבות: קריאות סותרות לאופוזיציה

לקראת ההצבעה על הארכת התקנון ביהודה ושומרון שמשפיע על אורח חייהם של האזרחים, מחלוקת בקרב ראשי המועצות באזור על העמדה שצריכה לנקוט האופוזיציה - יו"ר מועצת יש"ע ועוד שמונה נוספים קוראים בקול ברור לסייע לקואליציה להעבירה · ב'ליכוד' תקפו בתגובה וארבעה ראשי מוצעות אחרים התייצבו לצד גוש נתניהו 

מחלוקת בהנהגת ההתיישבות: קריאות סותרות לאופוזיציה
ראשי רשויות ביו"ש צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הנהגת המתיישבים ביהודה ושומרון מפוצלת באשר לעמדה שצריכה לנקוט האופוזיציה בהצבעה על הארכת חוק התקנות ביו"ש, בצל החשש שאי העברתו יגרום לכאוס משפטי באזור כולו.

במפלגות גוש נתניהו החליטו שלא לעזור לקואליציה להעביר את התקנות, שמעגנות את כל העניינים המשפטים בהתיישבות, והאחרונים לא מצליחים לגבש תמכה מוצהרת של כל החלקים בה. גם אם הקואליציה תצליח לגייס את רע"מ ו'מרצ' לתמיכה, ייתכן והחוק יפול במידה וסילמן תחליט להתנגד.

בעקבות כך קבוצה של ראשי מועצות ביו"ש החליטו להפעיל לחץ על האופוזיציה לסגת מההצהרה שלה לגבי החוק, ולעזור לקואליציה להעבירו. הלחץ החל כאשר דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע המקורב לשר המשפטים סער שמגיש את ההצעה מתוקף תפקידו, פרסם קריאה.

מכתב ראשי הרשויות לאופוזיציה

קריאתו של אלחייני הייתה צפויה, כיוון שהוא תומך, או לכל הפחות תמך, בממשלה בראשות בנט. אלא שאתמול, באופן חריג, שמונה ראשי מוצעות פרסמו קריאה ל"ראשי הסיעות הציונות בכנסת", ובהינתן העובדה שראשי הסיעות הציונות בקואליציה תומכים, אז המכתב מופנה ישרות לראשי האופוזיציה.

במכתב, שעליו חתומים מכל גווני הקשת של ראשי המועצות ולא הוצע מטעמה של מועצת יש"ע, קוראים החותמים לתמוך בחוק כדי "לא להפוך את חיינו לכאוס ולמנוע את הפגיעה הקשה בחיי 500 אלף תושבינו".

בעקבות כך, יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, פרסם הודעה תקיפה נגד אותם ראשי רשויות וטען כי "לא במקרה, אלה אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל, וחלקם אף תמכו ופעלו להקמתה".

תקף בחריפות, יריב לוין. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"במקום לקרוא לסער, לאורבך ולחבריהם לעזוב מיידית את הממשלה הרעה הזו, הם שוב עובדים כדי להציל את ממשלת בנט-עבאס-מרצ", תקף בחריפות מקורבו של נתניהו. לדבריו, "הם לא מייצגים את הרוב המוחלט של המתיישבים".

הבוקר ארבעה ראשי רשויות, חובשי כיפה שתקפו עד כה בחריפות את הממשלה, פרסמו קריאה סותרת לזו של חבריהם - בה חיזקו את ההתנגדות הגורפת של האופוזיציה לכל הצעה ממשלתית, יחד עם קריאה לחברי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' לעזוב את הממשלה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום