מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 28°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 29°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 28°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 29°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בארה"ב ובקנדה חושדים כי תותים גרמו לדלקת כבד

הרגולטורים בארה"ב וקנדה חוקרים התפרצות דלקת כבד שעשויה להיות קשורה לתותים אורגניים טריים. התותים עברו את חיי המדף שלהם, וגורמי הבריאות אומרים שצרכנים שרכשו אותם והקפיאו אותם כדי לאכול מאוחר יותר צריכים לזרוק אותם

בארה"ב ובקנדה חושדים כי תותים גרמו לדלקת כבד
תותים אילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהל המזון והתרופות האמריקני וסוכנות לבריאות הציבור של קנדה אמרו בהצהרה משותפת לתקשורת, כי מחלות במינסוטה, קליפורניה וקנדה התרחשו לאחר שאנשים צרכו תותים של מותגים שונים. מהסוכנויות נמסר כי התותים נרכשו בין ה-5 במרץ ל-25 באפריל. הם נמכרו בקמעונאים שונים בארה"ב, בשלל רשתות מזון. בקנדה, התותים החשודים כנגועים, נמכרו בין 5-9 במרץ בחנויות במספר ערים.

התותים שעלולים להיות עם המחלה, עברו את חיי המדף שלהם, אבל גורמי הבריאות אומרים שצרכנים שרכשו אותם והקפיאו אותם כדי לאכול מאוחר יותר צריכים לזרוק אותם.

בארה"ב דווח על 17 חולים, מתוכן 12 מאושפזים. עשרה מקרים וארבעה אשפוזים דווחו בקנדה. אחת החברות ממקסיקו, שגידלה את התותים, אמרה בהצהרה כי היא עובדת עם הרגולטורים כדי לקבוע כיצד התרחשה הבעיה. חברה אחרת הודיעה כי התותים הנגועים בתוך קופסאות עם תווית מיוחדת על הקופסאות, כך שאפשר לזהות אותם. בהצהרה שפרסמו החברות נאמר, כי מי שעדיין יש לו את התותים צריך לזרוק אותם או להחזיר אותם לחנות שבה נרכשו.

הפטיטיס A הוא וירוס שעלול לגרום למחלת כבד ובמקרים נדירים לאי ספיקת כבד ומוות. מחלה מתרחשת בדרך כלל תוך 15 עד 50 ימים לאחר אכילה או שתיית מזון או מים מזוהמים. התסמינים כוללים עייפות, בחילות, הקאות, כאבי בטן וצהבת. מטעם ארגון המזון והתרופות נמסר, כי "צרכנים שאכלו את התותים, עלולים להיות מושפעים בשבועיים הבאים, במידה והם לא חוסנו נגד הפטיטיס A הם צריכים להתייעץ מיד עם רופא".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום