מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הדגים נכנסו לדיכאון עמוק, זו הסיבה המדאיגה

חוקרים בדקו 93 דגים וגילו כי היו בהם שבעה סוגי תרופות בממוצע, הם נמצאו חיוביים עבור תרופות נוגדות דיכאון, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. הדגים קיבלו את התרופות דרך מי שפכים, הם יכולים להשפיע על כל היבט של חיי הדגים, כולל הרגלי האכלה, חברותיות והתנהגות נדידה

הדגים נכנסו לדיכאון עמוק, זו הסיבה המדאיגה
מכירת דגים: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חוקרים גילו כי דגים מול חופי פלורידה נמצאים בבדיקות חיוביות למספר רב של תרופות בגלל שפכים אנושיים שעשו את דרכם אל הים. חוקרים מאוניברסיטת פלורידה הבינלאומית שבסיסה במיאמי, חקרו שני סוגי דגים שנמצאו במפרץ ביסקיין ובפלורידה מאז 2018. הם אספו דגימות דם ורקמות מ-93 דגי עצם וטרפון באזור, ומצאו שלכל אחת מהן היו בממוצע שבע תרופות במערכת שלה - כולל תרופות נוגדות דיכאון, תרופות ללחץ דם, תרופות לטיפול בערמונית, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. לדג אחד היו בסך 17 תרופות שונות ברקמותיו.

תרופות אלו יכולות להשפיע על כל היבט של חיי הדגים, כולל הרגלי האכלה שלהם, חברותיות והתנהגות נדידה שמאיימת על אוכלוסיית הדגים שכבר מצטמצמת באזור. "הממצאים האלה באמת מדאיגים", אמרה ג'ניפר רהגה, אקולוגית חופים ודגים ופרופסור חברה באוניברסיטה בהצהרה. "תרופות הן איום בלתי נראה, בניגוד לפריחת אצות או מים עכורים", הסבירה. "התוצאות הללו אומרות לנו שהן מהווים איום אדיר על הדיג שלנו, ומדגישות את הצורך הדחוף לטפל בבעיות תשתית שפכים שלנו".

עוד עולה מהמחקר של אוניברסיטת פלורידה הבינלאומית, כי מעל 5 מיליארד מרשמים מוגשים מדי שנה בארה"ב, כאשר בשנת 2020, סופקו 6.3 מיליארד מרשמים בסך הכל אולי בשל נגיף הקורונה. עם זאת, עדיין אין תקנות סביבתיות לסילוק התרופות שיכולות להיכנס למים מתוקים כמו אגמים ונהרות, מכיוון שמערכות הטיפול במים לא יכולות לסנן לחלוטין את עקבות התרופה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום