פגישת הגישור הסתיימה ללא תוצאות, ביטון ממשיך בחרם

חבר הכנסת מיכאל ביטון מכחול לבן, שהצהיר על החרמת הצבעות עם הקואליציה מאחר ורפורמת 'דרך שווה' פוגעת בשכבות החלשות. הוא נפגש עם רה"מ ונציגי האוצר אולם היא הסתיימה ללא תוצאות כאשר שרת התחבורה הודיעה כי לא תסכים לפשרות

ארי קלמן | פוליטי 30.5.2022 | 15:22

מיכאל ביטון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במשרד ראש הממשלה נועד הבוקר (שני) יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ מיכאל ביטון עם נציגי משרד התחבורה והאוצר בניסיון לפתור את המשבר ולהחזיר את הקואליציה למסלול עם רוב להעברת החקיקה בכנסת, אלא שהפגישה הסתיימה ללא בשורה.

במהלך המפגש שנמשך כשעתיים הפתיע ראש הממשלה נפתלי בנט והגיע לפגישה שהתקיימה במשרדו והציע לשמוע בעצמו את טענותיו של ח״כ ביטון ואף הציע הצעת פשרה להקפיא את החרמת ההצבעות לשבועיים כדי לאפשר להשיג פתרון.

ביטון דחה את בקשתו והסביר כי למרות שהוא קשוב לרה"מ ובתנאי שהפגיעה באוכלוסיות חלשות ומודרות תצטמצם למינימום האפשרי ותהיה מידתית ויתקבלו תשובות ברורות בעניין. ״עד לרגע זה אין פתרון ואין שינוי״, אומרים מקורביו.

שרת התחבורה מרב מיכאלי תקפה את ח״כ ביטון, ״יש מי שמנסה לנצל את המצב ולסחוט את הכנסת כאילו בשם הכנסת, הרפורמה סגורה והיא תצא לדרך״. אמרה השרה בישיבת הסיעה והוסיפה כי היא מבהירה כי היא לא תנהל מו״מ על שינויים ברפורמה.

בשעה זו נפתח דיוני המליאה עם חקיקה בו נדרשת תמיכתו של ח״כ ביטון שבינתיים יחרים את ההצבעות, ביום רביעי הדבר יהיה משמעותי יותר שלקואליציה יהיה רוב להעביר שלל חוקים שעל סדר היום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום