מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בשורה לבעלי העסקים: "ניתן למחוק חובות מתקופת הקורונה"

חדשות טובות לבעלי העסקים והחברות שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות הקורונה: השבוע האריך שר המשפטים גדעון סער, באישור ועדת חוקה, חוק ומשפט, את תוקפה של הוראת השעה שנקבעה בתיקון מספר 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי וזאת עד ל-17 בספטמבר 2022 • אלו הצעדים אותם אתם צריכים לנקוט על מנת להתחיל בהליך המחיקה שיוציא אתכם לדרך חדשה

בשורה לבעלי העסקים: "ניתן למחוק חובות מתקופת הקורונה"
גדעון סער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תיקון 4 מסייע מאוד לבעלי עסקים וחייבים שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות הקורונה, באמצעות מסלול מיוחד בחוק שיתאים למאפיינים המיוחדים של חייבים אלה ויעודד אותם לפנות להליכים של הסדר חוב כדי לאפשר להם להסדיר את חובותיהם בתנאים ייחודים ולשוב לפעילות כלכלית מלאה.

התיקון נחקק לפני כשנה במטרה להתמודד עם עלייה בהיקף החייבים שיבקשו לפתוח בהליכי חדלות פירעון בשל קשיים כלכליים כתוצאה ממגפת הקורונה. זאת, באמצעות יצירת מסלול מיוחד בחוק שיתאים למאפיינים המיוחדים של חייבים אלה ויעודד אותם לפנות להליכים של הסדר חוב כדי לאפשר להם לטפל בחובותיהם ולשוב לפעילות כלכלית מלאה.

בעקבות התיקון לחוק, צפויים בעלי עסקים קטנים ובינוניים ובעלי חברות קטנות שנפגעו ממשבר הקורונה לזכות בשתי הטבות ייחודיות:

עיכוב הליכים ללא הליכי חדלות פירעון וללא ויתור על סמכויות ניהול העסק

עד היום קבע חוק חדלות פירעון, שמתן צו עיכוב הליכים לחייב יינתן רק לאחר פתיחת הליכי חדלות פירעון רשמיים. במרבית המקרים, חייב שרצה להסדיר את חובותיו באמצעות הצעת הסדר לנושים, מבלי להיות מוכרז כחדל פירעון, לא יכול היה לקבל צו עיכוב הליכים, אלא אם כן מונה בעל תפקיד חיצוני שהשתלט על סמכויות ניהול העסק והפעיל אותו במקומו.

הגנה מלאה לחייבים "עיכוב הליכים", התיקון החדש לחוק מאפשר לבעלי העסקים להמשיך ולנהל את העסק בתקופת גיבוש מבלי שימונה לו מנהל מיוחד שיקבע על סמכויות ניהול העסק

על פי התיקון לחוק, בעלי עסקים שנפגע מהקורונה ואינם מעוניינים להיכנס להליך חדלות פירעון, רשאי לפנות לנושים בהצעה להסדר. בפרק הזמן שבמהלכו יתנהל המשא ומתן מול הנושים, יזכה העסק בהגנה של "עיכוב הליכים". משמעות זו היא שלא ניתן יהיה לפתוח נגד העסק בהליכי גבייה של חובותיו.

במסגרת תהליך גיבוש ההסדר מול הנושים, שנערך עד כה ישירות בין החייב לבין הנושים, יהיה מנהל ההסדר זה שינהל את המשא ומתן בין הצדדים ויסייע להם להגיע לפשרה והסדר, דבר זה מאפשר להפחית משמעותית את החובות ובמהירות., פחות מ4 חודשים לסיום המסלול המיוחד לנפגעי קורונה.



בליווי משרד עו"ד ארבל עזריה • יח"צ

הרחבת הסמכויות של מנהל ההסדר

שינוי שני, התיקון לחוק מעניק למנהל ההסדר סמכויות רבות למעשה לגשר בין שני הצדדים. כך, במסגרת תהליך גיבוש ההסדר מול הנושים, שנערך עד כה ישירות בין החייב לבין הנושים, יהיה מנהל ההסדר זה שינהל את המשא ומתן בין הצדדים ויסייע להם להגיע לפשרה ולהבנות. התיקון לחוק מיועד בעיקרו לבעלי עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה אך סביר להניח כי בתי המשפט יגלו גמישות ויבואו לקראת בעלי עסקים שהיו בקשיים גם לפני המשבר ומצבם הורע

משרד עורכי דין ארבל עזריה צבר מוניטין רב למעלה מ25 שנה התמחות בסיוע לחייבים פרטיים ולחברות הנמצאות בהליכי חדלות פירעון. במשך השנים טיפלנו באלפי תיקי הוצאה לפועל, בתהליך מחיקת חובות ובהחזרת החיים הכלכליים למסלול חדש. רבים מלקוחותינו זכו למחיקה חלקית או מלאה של כל חובותיהם. נקלעת לחובות אני מזמין אותכם לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות.

מומחים בקריסה כלכלית של עסקים

חברות רבות מוצאות עצמן מול שוקת שבורה כאשר לקוחות אינם משלמים בזמן והן אינן יכולות לעמוד בהתחייבויותיהם. משרדנו מטפל בהליכים שונים של חדלות פרעון גם עבור חברות קטנות, בינוניות וגדולות. אנו מסייעים לשלל לקוחותינו לבצע הליכי פשיטת רגל, פירוק חברה, הסדר נושים, הסדר בנקים, הסדרים מול רשויות והליכים נוספים.

צאו לדרך חדשה

אנו יודעים כי ביטול ההליכים הקשים הקיימים כיום בניסיון לגבות את החוב כנגדכם יכול לסייע לכם להתחיל דרך כלכלית חדשה. הזמן בו החוב עמד כעננה מעליכם הוא זמן מבוזבז בו אינכם יכולים לדאוג לעתידכם. טלפונים ומכתבים מנושים, מריבות משפחתיות והקפאה של הנכסים, מדירים שינה מעיניכם. אנו נמצאים כאן עבורכם על מנת לעזור להתחיל את החיים הכלכליים שלכם מחדש. אנו בעלי ניסיון בטיפול באלפי תיקים מורכבים ופשוטים כאחד, ואנו יודעים שנוכל לסייע לכם תוך מספר חודשים להתחיל מחדש.

השאירו פרטים למידע נוסף אודות ההליך>>>

בחדרי חרדים

 צבע אדום