מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 32°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

משפט נתניהו: לפילבר הוצעה עסקה ללא אישור היועמ"ש

חקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000 נמשכת כאשר סנגורו של נתניהו מגלה כי עסקת עד המדינה היא הפרה חמורה של חוק יסוד |  כבר בחקירה ברשות לניירות ערך הוצע לפילבר להיות עד מדינה מבלי שעדיין היה אישור מהיועץ המשפטי לממשלה

משפט נתניהו: לפילבר הוצעה עסקה ללא אישור היועמ"ש
שלמה פילבר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבוקר (שלישי), התחדשה חקירת עד המדינה שלמה פילבר בבית המשפט בירושלים ע"י סנגורו של יו"ר האופוזיציה, עו"ד בועז בן צור. בבית המשפט נחשף כי הפרקליטות ערכה השלמה חקירה בימים האחרונים – אך החקירה לא העלתה דבר.

פילבר אישר לעורך דינו של נתניהו: "נעשה ניסיון לגייס אותי כעד מדינה כבר בקיץ 2017". מדובר בתקופה עוד בטרם ניתן אישור לחקירת ראש הממשלה, קרי בניגוד לחוק יסוד הממשלה. עו"ד בן צור: ההצעה שקיבלת - תן מידע מפליל על השר שלך (נתניהו) - אין הצעה אחרת. פילבר: כן. זאת ההצעה.

עו"ד בן צור הגיב: "כל מה שהוצג לך הוא הוא מיולי 17. בתקופה הזאת, לפי כל שיטה, גם של הפרקליטות, אין אישור יועמ״ש לעשות שום פעולה בעניינו של נתניהו. בטח שלא לגייס עד מדינה. האישור הראשוני ניתן ב 2.10.17, שלושה חודשים אחרי החקירה ברשות לניירות ערך. זו הפרה של חוק יסוד".

פילבר העיד: "הרגשתי שחוקר אומר, תביא את הראש של נתניהו או של אלוביץ, לא יודע על מה, בטח לא על קשר ביניהם כי גם אני לא ידעתי על זה. אני חושב ביני לבין עצמי וגם התייעצתי עם אשתי ואמרתי – אין לי באמת מה להביא חוץ מרכילות. אני מבין שבזק לא חשוב להם… אבל באמת לא היה לי מה לתת להם".

פילבר המשיך: "החוקרים הציגו לי כי ראש הממשלה זרק אותי מתחת לגלגלים. בתוך החקירה לא הייתה לי אפשרות לשלול זאת, ולא האמנתי שימציאו דבר כזה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום