מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"מעשה לא חוקי": ההסתבכות של ניר ברקת עם חשב הכנסת

ניר ברקת מסרב לקבל משכורת מתוקף תפקידו כחבר כנסת - זה למעלה משלוש שנים, בשל היותו מיליארדר • חשב הכנסת הודיע לח''כ מהליכוד כי מדובר במעשה שאינו חוקי, וברקת מתכוון בשל כך לחוקק חוק מיוחד

"מעשה לא חוקי": ההסתבכות של ניר ברקת עם חשב הכנסת
ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הח"כ המיליארדר מהליכוד, ניר ברקת, מסרב לקבל משכורת עבור עבודתו בכנסת – אך לפי דיווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום', מתברר כי חשב הכנסת סובר שמדובר בעבירה על החוק ולשם כך יכנס יחד עם ברקת את הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים של חברי כנסת. "מדובר בעניין בעייתי אשר מעמיד את גורמי המקצוע בכנסת במצב של אי עמידה בהוראות החוק", נכתב מטעם הוועדה.

עד כה הצטבר משכורת של כ-2 מיליון שקלים לברקת מאז נכנס לכנסת, אפריל 2019, כספים שלא מתקבלים כי ברקת מסרב להעביר לחשב הכנסת את פרטי הבנק שלו. בתגובה לטענת חשב הכנסת אמר ברקת כי הוא מתכוון לקדם חוק שחבר כנסת יוכל לוותר על שכרו. "התיקון המוצע מאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת", נכתב בהצעת החוק של ברקת.

עוד נכתב בהצעת החוק שיגיש ברקת, כי "הוויתור על השכר הינו וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקופה שבה הודיע חבר הכנסת על הוויתור, ובשיעור שעליו הודיע. יובהר, כי הוויתור על השכר או שיעור ממנו יהיה תקף באותה שנה ביחס לכל התנאים הנגזרים ממנו, כך שהוא יוביל בין השאר להפחתה של הבסיס לחישוב הסכום שממנו מופרשים בעד חבר הכנסת סכומים, כמו למשל לקופת גמל ולקרן פנסיה, ככל שהוא זכאי להם".

בתגובה לדיווח מסר ברקת: "זכות גדולה עבורי לשרת את עם ישראל עבור שקל אחד בשנה, כפי שעשיתי במשך עשור כראש העיר ירושלים, כפי שאני עושה היום כחבר כנסת וכפי שאעשה בכל תפקיד ציבורי שאמלא בעתיד. אבי ברך אותי בצעירותי שאשלם הרבה מסים למדינה וכך אוכל לעבוד בשירות הציבורי עבור שקל אחד בשנה. תודה לאל, זכיתי שברכתו תתקיים. הצעת החוק שהגשתי תאפשר לנבחרי ציבור שמעוניינים בכך, לוותר על שכרם. אני גאה לעבוד למען עם ישראל בשקל אחד בשנה וכך אמשיך לעשות".

חדשות JDN

art

 צבע אדום