מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 28°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 29°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 28°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 29°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הלך לעולמו נשיא איחוד האמירויות, השייח' ח'ליפה בן זאיד

נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן מת היום בגיל 73 | הוא כיהן בתפקיד מאז 2004 | במדינה יציינו 40 ימי אבל, כשבשלושת הימים הבאים יושבתו המשרדים והגופים הרשמיים

הלך לעולמו נשיא איחוד האמירויות, השייח' ח'ליפה בן זאיד
ח'ליפה בן זאיד צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות

איחוד האמירויות מתאבלת על מותו של הנשיא השייח' ח'ליפה בן זאיד, בן 73 במותו.

לשכת הנשיא פרסמה הודעת אבל שבה נכתב: "תושבי איחוד האמירויות, המדינות הערביות והאסלאמיות, וכל העולם מבכים, את לכתו של מנהיג האומה ופטרונה, הוד מעלתו שייח 'ח'ליפה בן זייד אל נהיאן, נשיא המדינה, אשר עבר לצד אלוקינו היום, יום שישי, 13 במאי".

‏השייח' ח'ליפה בן זאיד, כיהן במשרה מאז 2004. בשנים האחרונות היה יותר בתפקיד סמלי אחרי שעבר שבץ מוחי ומי שניהל ומנהל את המדינה בפועל הוא יורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד. בינואר 2014, חליפה לקה בשבץ מוחי, אך מצבו היה יציב. מאז הוא היה בפרופיל נמוך יותר בענייני המדינה אך שמר על סמכויות נשיאותיות טקסיות. אחיו למחצה מוחמד בן זאיד אל נהיאן, מנהל כעת את ענייני המדינה וקבלת ההחלטות היומיומית של אמירות אבו דאבי.

במאי 1976 הוא הפך לסגן מפקד הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות, הוא גם הפך לראש מועצת הנפט העליונה בסוף שנות ה-80, והמשיך בתפקיד שהקנה לו סמכויות נרחבות בענייני אנרגיה. הוא גם היה יו"ר הסוכנות לחקר הסביבה ולפיתוח חיות בר.

לשכת הנשיא הודיעה ​​כי האבל על מותו יצוין במשך ארבעים ימים רשמיים כשדגלי המדינה יורדו לחצי התורן, ולמשך שלושה ימים ייסגרו כל משרדים וגופים רשמיים ברמה הפדרלית והמקומית ובמגזר הפרטי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום