מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בליכוד מעדיפים את לפיד כראש ממשלת המעבר

פרישתה של סילמן, איומיו של עבאס והקואליציה הרעועה גם ככה, מציפים את המאבק על זהות רה"מ בתקופת המעבר | בליכוד כבר מסמנים מטרה שעלולה להזיק לנושאי הדת שעל סדר היום ולציבור החרדי בכלל

בליכוד מעדיפים את לפיד כראש ממשלת המעבר
יאיר לפיד צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

אחד הקרבות השקטים המתנהלים כעת, הוא הקרב על תפקיד ראש ממשלת המעבר, האם יהיה זה נפתלי בנט או שמא יאיר לפיד. לפי הדיווחים יש באופוזיציה מי שמעדיף דווקא את לפיד.

לפי חוק ממשלת החילופין, באם אנשי מחנה הימין בממשלה יצביעו על פיזור הכנסת יהיה זה לפיד שיכנס מיידית לתפקיד ראה"מ בתקופת המעבר עד לבחירות, ואם יהיו זה אנשי מחנה השמאל או רע"מ, שיפילו את הממשלה, הרי שנפתלי בנט ימשיך בתפקיד גם בזמן ממשלת המעבר.

בליכוד דווקא מעדיפים את האופציה הראשונה, לפיה לפיד יכהן כראש ממשלת המעבר, בתקווה שכך יימחק נפתלי בנט בבחירות מאחר ולא יגיע אל המצביעים מתפקיד ראש הממשלה המאפשר לו לפעול ולהשפיע גם בתקופת הבחירות.

האינטרס הזה נוגד את ההעדפה החרדית, מאחר וכהונה קצרה של לפיד בראשות הממשלה יכולה להשפיע לרעה על נושאי הדת ופעולות שונות נגד הציבור החרדי.

רק לאחרונה הבהירו בסביבתו של חה"כ גפני כי הוא מתעקש להימנע מבחירות בכל מחיר, מהסיבה שיאיר לפיד יהפוך לראש ממשלת מעבר מה שאמור להדאיג את הציבור החרדי.

בחדרי חרדים

 צבע אדום