מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צפו: כשהנרצח הי"ד פצח בריקוד בתוך המאפייה

הנרצח הקדוש יונתן חבקוק הי"ד, היה יהודי חם, אוהב ישראל שהחיוך תמיד היה נסוך על פניו המאירות. בתיעוד שמתפרסם לאחר הירצחו, הוא נראה מפזז בתוך אחת המאפיות בעיר, כשהמוכר לא נותר אדיש ומצטרף אליו

צפו: כשהנרצח הי"ד פצח בריקוד בתוך המאפייה
יונתן רוקד במאפיה צילום: צילום מסך

אחד משלושת נרצחי הפיגוע המחריד באלעד, הקדוש יונתן חבקוק הי"ד היה חסיד ברסלב אמיתי בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, שלקח עמו כמוטו לחיים את אמרתו המפורסמת של רבי נחמן מברסלב זי"ע "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" ואכן תמיד היה שמח ומחייך. 

בתיעוד שהופץ הלילה ברשתות החברתיות, נראה יונתן הי"ד רוקד לצלילי מוזיקה שהושמעה במאפיית 'יעלה' באלעד, אפילו המוכר לא נשאר אדיש והצטרף לריקוד של יונתן העליז והמקפץ. 

 

לפי הידוע, יונתן פגש במחבלים ומיד קלט את הסיטואציה. הוא ביקש מבנו בן השש שהיה עמו, לברוח מהר הביתה והחל להתעמת עם שני המחבלים הארורים עד שאלה הכניעו אותו במכות הגרזן והסכין המגואלות בדם הנרצחים הקודמים. בכך עיכב יונתן הי"ד את המחבלים מלהמשיך לפגע ולרצוח באזרחים נוספים.

יונתן ידוע היה בכינוי 'יונתן אחינו' בפי כל אלעדי וזאת בשל היותו מכנה כל יהודי כאח 'מה שלומך אחינו', 'מה המצב אחינו'. לפרנסתו עבד כמוסכניק נייד והיה מגיע בכל ובכל שעה עד למכוניתו של הלוקח בודק בשטח את התקלה ומשתדל לטפל בה במקום, בחיוך ובשמחה שאפיינה אותו.

לימור, אלמנתו של יונתן הי"ד כתבה בליל שישי, שעות לאחר הרצח: "ברוך דיין האמת. ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעים האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. מה שאפשר לרבים לברוח מהמקום. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".

מדליקים נרות בזירת הפיגוע אמש.

היא הוסיפה וכתבה: "פרטי ההלוויה יפורסם בהמשך. אנא בכל לשון של בקשה לא לפרסם את הכתובת שלנו ואת מספר הטלפון עד שהנבלות יתפסו. כל הפרטים האישיים שלנו רצים ברשת. בבקשה הילדים בטראומה ומפוחדים", כך ביקשה האלמנה בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה.

יונתן הי"ד הובא בצהריי יום שישי למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון בפתח תקווה לקול בכיים המר של אלמנתו, חמשת ילדיו, משפחתו הנכבדה, חבריו ומכריו הרבים.

במהלך השבת היה יונתן הקדוש, נושא שיחה בכל בית ובית כנסת באלעד. כולם סירבו להאמין שאותה דמות מוכרת, קורנת ומפורסמת היתה ואיננה עוד.

אָחִ֥ינוּ הַקָּטֹ֖ן אֵינֶ֥נּוּ אִתָּֽנוּ...

בחדרי חרדים

 צבע אדום