מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שכירי חרב ישראלים באוקראינה? "הרוסים לוקחים סמים"

יועצו של נשיא אוקראינה התייחס לטענה הרוסית כי "שכירי חרב ישראלים נלחמים באוקראינה" והגיב בזלזול: "נראה שהמחסור בסמים אילץ אותם לעבור למשהו כבד יותר"

שכירי חרב ישראלים באוקראינה? "הרוסים לוקחים סמים"
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הדס פרוש/שלומי כהן, פלאש 90

מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, התייחס היום (רביעי) לטענה הרוסית כי בלחימה באוקראינה נוטלים חלק שכירי חרב ישראלים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נראה שהרוסים לוקחים סמים, והוא אילץ אותם לעבור משהו כבד יותר". 

דבריו מגיעים לאחר שדוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, טענה כי בריאיון כי בלחימה באוקראינה "שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף עם חיילים מגדוד אזוב". מחלקת המבצעים המיוחדים של אזוב היא יחידה ימנית קיצונית המשתייכת למשמר הלאומי של אוקראינה. בשנת 2022 הוערך גודלו של הגדוד בכ-900 חברים.

דבריה של דוברת משרד החוץ מגיעים ברקע המשבר הדיפלומטי החריף של ישראל מול רוסיה, כשהשיא הגיע עם ההתבטאות המקוממת של שר החוץ הרוסי שטען כי "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי".

בתגובה לדברי של השר הרוסי, שר החוץ לפיד תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראויה". בנוסף, זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום