דורון קדוש: דובר צה״ל: הערב ארגון הטרור חמאס הפיץ תיעוד בו נראת לכאורה חטופה שנהרגה. אנחנו בודקים את המידע ובשלב זה אין בידינו לאמת או להפריך אותו. נציגי צה״ל נמצאים בקשר עם משפחתה ומעדכנים אותה בכל מידע העומד לרשותנו. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ולנהוג באופן אכזרי. אנא המנעו מהפצת שמועות ופרסומים הפוגעים במשפחות החטופים.
ללא דיון בכנסת: רפורמת "דרך שווה" במחירי התחב"צ תחל באוגוסט
שרי האוצר והתחבורה חתמו על צו פיקוח למחיר התחבורה ציבורית, מה שיאפשר להוציא אל הפועל את מה שמכנים במשרדים "רפורמת דרך שווה" והיא תכנס לתוקף בתחילת אוגוסט. הרפורמה המדוברת תאפשר אמנם נסיעה בחינם למבוגרים, אך צפויה לפגוע בערים החרדיות ובתושבי הפריפריה
שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן חתמו על צו הפיקוח על מחירי התחבורה הציבורית, ומה שהם מכנים "רפורמת דרך שווה" תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ב-1 באוגוסט. מאחר והאחריות על מחירי הנסיעה בתחב"צ נמצאת בוועדת מחירים משותפת למשרדי האוצר והתחבורה, הרפורמה אינה זקוקה לאישור של ועדות הכנסת או המליאה.
במרכז הרפורמה נמצאת ההחלטה כי בני 75 ומעלה יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית בחינם, עלות הנסיעה בטבעת פנימית תהייה 5.5 שקלים במקום 6 שקלים וכרטיס אזורי חופשי לרדיוס של עד 40 קילומטרים יעלה 99 שקלים.
בנוסף לכך, כרטיס חופשי חודשי ארצי יעלה 225 שקלים, וכרטיס אזורי לרדיוס של עד 40 קילומטרים יעלה 99 שקלים. בנוסף, תורחב ההנחה לאנשים עם מוגבלויות, והם יקבלו 50% הנחה במקום 33% כיום.
מיד לאחר הצגת הרפורמה לפני כחודש, בלשכת חבר הכנסת אורי מקלב הציגו נתונים לפיהם ה'רפורמה' תשפיע עמוק על הכיס החרדי, בעיקר בכמה ישובים שמופלים לרעה ולא שובצו כיישובי פריפריה, למרות ששכניהם זוכים להטבות גדולות. כך, בערים מודיעין עילית, ביתר עילית, אופקים נתיבות, רכסים וטבריה, הנסיעה בתוך העיר בתחבורה פנימית תתייקר משמעתית, במקום 2 שקלים כיום, אלה ישלמו 5 וחצי שקלים לנסיעה.
חבר הכנסת אשר הסביר כי "לפי שיטת ההתחשבנות של המדינה עם מפעילי הקווים, שהכסף מהנוסע משולם למדינה והיא מחלקת אותו לחברות פר ק"מ נסועה וללא קשר לכמות הנוסעים, קווי התח"צ בערים החרדיות העמוסים בכל שעות היום ועולים הרבה פחות ממקביליהם בערים אחרות, יממנו מעתה הלכה למעשה את האוטובוסים הריקים בערים אחרות, כיון ששם משרד התחבורה נאלץ לממן באופן נרחב בהרבה את תפעול הקווים כדי להשלים את המימון החסר לרווחיות הקו".