מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מקום ביקורו של הרמטכ"ל הרוסי הופגז; 200 חיילים נהרגו

הקצין הבכיר של רוסיה ביקר בקו החזית כדי לשנות את מסלול ההתקפה, כך אומרים בכירים בארה"ב ואוקראינה. הרמטכ"ל הרוסי ביקר באוקראינה בלב החזית, אך האוקראינים גילו זאת רק אחרי שעזב ותקפו 

מקום ביקורו של הרמטכ"ל הרוסי הופגז; 200 חיילים נהרגו
אילוסטרציה צילום: pixabay 

הרמטכ"ל הרוסי, גנרל ולרי גראסימוב, ביקר בסוף השבוע בעמדות מסוכנות בקו החזית במזרח אוקראינה במאמץ "לשנות את המסלול" של מתקפת הדגל של רוסיה שם, כך לדברי בכיר אוקראיני ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס'.

שני פקידים אמריקאים בעלי ידע על הביקור גם אישרו את הדברים. לפקידים אוקראינים נודע על הביקור רק לאחר שהגנרל גרסימוב עזב את המקום, כוחות אוקראינים פתחו במתקפה על עמדה אחת בה ביקר הגנרל גרסימוב, בעיר איזיום שבשליטת רוסיה במוצאי שבת, אך הוא כבר יצא לרוסיה. ובכל זאת, כ-200 חיילים, כולל לפחות גנרל אחד, נהרגו, אמר הבכיר האוקראיני, שדיבר בעילום שם.

שני פקידים אמריקאים, שדיברו בעילום שם על ידיעות מודיעיניות סודיות, אישרו כי הגנרל גרסימוב שהה במזרח אוקראינה ביומיים האחרונים, אך לא מסרו מידע על המתקפה על הבסיס הרוסי. משרד ההגנה הרוסי לא הגיב לבקשת תגובה. "הנחת העבודה שלנו היא שהוא היה שם כי יש הכרה שהם עדיין לא פתרו את כל הבעיות שלהם", אמר אחד הפקידים.

נוכחותו של פקיד בכיר כל כך בחזית היא יוצאת דופן ביותר ומגיעה על רקע מה שאנליסטים צבאיים מערביים מתארים כאי-סדר גובר בתוך הכוחות הרוסיים. פקידים ואנליסטים מערביים טוענים כי הצבא הרוסי ממשיך להתמודד עם בעיות לוגיסטיות ובתיאום בין חייליו, תוך שהוא מתמודד עם התנגדות עזה מתמשכת מצד האוקראינים.

גורמים אמריקנים אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי ביקורו החשאי של הגנרל גרסימוב בחזית המזרחית מדגיש את הבעיות שהכוחות הרוסים מתמודדים איתם בדונבאס. "סביר להניח שזה אומר שדברים לא הולכים טוב עבור הרוסים", אמר חבר הקונגרס ג'ייסון קרואו, מקולורדו בוועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום