מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עם צלב קרס והצעדה נאצית: עימותים בין נאצים לשמאל קיצוני

פעיל ימין קיצוני נאצי שהצדיע להיטלר, בעוד אחר לבש חגורה עם צלב קרס, התעמתו עם פעילי שמאל קיצוני שבאו להפגין נגדם. המשטרה בגרמניה מסרה כי הוגשו כתבי אישום בגין שימוש בסמלים בלתי חוקתיים

עם צלב קרס והצעדה נאצית: עימותים בין נאצים לשמאל קיצוני
משטרה בגרמניה: אילוסטרציה צילום: pixabay 

ארבעה מחברי קבוצת ימין קיצוני - נאצים, נפצעו בעיר צוויקאו שבמזרח גרמניה במהלך עימותים בינם לבין מפגינים מהשמאל הקיצוני. הצדדים נפגשו בעת שהפגינו אחד נגד השני.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, הארבעה נפצעו קשה כשהותקפו ביציאה מתחנת הרכבת הפרברית של קרימיטשאו והותירו כתמי דם רבים. כל הארבעה בהכרה אך נלקחו לבית החולים עקב פציעות בידיים ובראשיהם. עדי ראייה אמרו כי נעשה שימוש בכלים קהים בהתקפה על חברי הימין הקיצוני.

כ-500 קיצונים מהימין הקיצוני ממפלגת "הדרך השלישית" הגיעו לצוויקאו ביום ראשון. בשיאו, בנוסף הגיעו מפגינים מקבוצות אחרות, כ-1,650 אנשים השתתפו בצעדה ובהפגנות הנגד, כך לפי המשטרה במזרח סקסוניה. המשטרה מסרה כי 1,100 שוטרים היו בצוויקאו כדי להגן על "הזכות הבסיסית של חופש ההתכנסות".

המשטרה חוקרת את תקיפת אנשי הימין הקיצוני ומחפשת לפחות עשרה אנשים מקבוצות שמאל שהיו מעורבים באירוע. דובר המשטרה מסר כי אמש (ראשון), חברי הימין הקיצוני יידו אבנים לעבר רכבת מלאה בפעילי שמאל בזמן שהרכבת שלהם הגיעה לגלאוכאו מדרזדן. המשטרה הגיבה במעצר של 37 אנשי ימין קיצוני.

בגלאוצ'או, תוקף אחד הצדיע להיטלר בעוד אחר לבש חגורה עם צלב קרס. משטרת סקסוניה מסרה כי הוגשו כתבי אישום בגין שימוש בסמלים בלתי חוקתיים. בקמניץ הסמוכה היו גם עימותים בתחנת הרכבת אתמול. 50 מפגיני ימין קיצוני התגודדו במקום.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום