מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היקב הוותיק נקנס בכמיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה החליט לקנוס את חברת יקבי ציון ממעלה אדומים בסכום כספי בהיקף של כ-779 אלף שקל בשל חריגה מתנאי היתר הרעלים

היקב הוותיק נקנס בכמיליון שקל
עוף מטוגן צילום: נועם זיגדון

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי על חברת יקבי ציון ממעלה אדומים בסך 779,384 שקל בגין הפרה של תנאים בהיתר רעלים המהווה הפרה של הוראות חוק חומרים מסוכנים. את העיצום הטיל סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק בן דוד.

במהלך פעילות פיקוח שביצע מחוז ירושלים של המשרד ביקב, במטרה לוודא קיום של תנאי היתר הרעלים המצוי ברשותו והוראות חוק החומרים המסוכנים שמכוחו ניתן ההיתר, נמצאו ליקויים בהתנהלות היקב המהווים הפרה של תנאי היתר הרעלים והוראות בחוק.

ממצאי סיור הפיקוח העלו, כי היקב לא מילא אחר תנאי היתר הרעלים העוסקים בטיפול בגופרית דו-חמצנית, ובחובת התקנה של מערכת לטיפול באירועי חירום של גופרית דו-חמצנית. כמו כן, היקב לא הגיש סקר מרחקי הפרדה.

בנוסף, לפי דברי המשרד, היקב לא עמד בסטנדרטים הנדרשים בתנאי היתר הרעלים בכל הנוגע לשילוט ואזהרה מפני חומרים מסוכנים ובנוסף לכך נמצאו ביקב גם הפרות של תנאים בהיתר הרעלים העוסקים בחובות ניהול פנקס רעלים וחובות תיעוד.

כאמור, בעקבות הממצאים, הליקויים וההפרות החמורות שהתגלו ביקב, הטיל המשרד על היקב עיצום כספי בסך 779,384 שקל.  

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הוא ימשיך באכיפה נחושה ובלתי מתפשרת כנגד מי שיפרו את הוראות החוק ותנאי ההיתרים הניתנים על ידו וינקוט בכל אמצעי האכיפה העומדים לרשותו בכדי להבטיח ציות להוראות החוק ולתנאי ההיתרים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום