מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרב דרוקמן מבית החולים: "האחדות היא המפתח"

סבב כנסי הרבנים ברחבי הארץ של הציונות הדתית נמשך גם השבוע, כשהפעם הוא נערך לרבנים בירושלים וביהודה ושומרון - וממי שנבצר להגיע הוא הרב דרוקמן, שמאושפז בבית החולים, ששלח סרטון חיזוק לרבנים: "מברך את הכנס בכל ליבי, כי אני מברך על כל אחדות. וזאת אחדות של תורה החשובה ביותר" 

הרב דרוקמן מבית החולים: "האחדות היא המפתח"
הרב דרוקמן מבית החולים צילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע התקיים כנס נוסף של רבנים בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני המגזר שבשל אשפוזו נמנעה ממנו ההשתתפות, שלח סרטון חיזוק לרבנים המתכנסים מתוך בית החולים.

הרב, ששוהה כבר כמה שבועות בבית החולים הדסה בירושלים בעקבות דלקת, שיגר סרטון חיזוק לכנס שהתקיים ביום שני האחרון והגיע לידינו. הרב מסביר שהוא "אמנם נמצא בירושלים, אבל לא יכול בשום פנים ואופן להשתתף בכנס של הרבנים".

 

"אני מברך אותו בכל ליבי, כי אני מברך על כל אחדות. וזאת אחדות של תורה החשובה ביותר", אמר הרב דרוקמן. "אז חזק ונתחזק ובע"ה נתקדם כי האחדות היא המפתח לקידומו האמיתי של עם ישראל".

בכנס השתתפו כמאתיים רבנים מכל קצווי הקשת של רבני המגזר הדתי-לאומי המתגוררים בירושלים וביהודה ושומרון, ביוזמת ארגון 'איחוד רבני הציונות הדתית', כשהם קיימו מעגלי שיח בנושאים שעל סדר היום.

הכנס במלון בירושלים. צילום: אלישע גרוסברג

מי שעוד השתתפו הוא הרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר ברכה, וגם חלק מהרבנים שחתמו על העצומות נגדו לפני מספר חודשים. אביו, הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל, אמר במהלך הכנס כי" יש נושאים מרכזים שצריכים שיקול דעת מאוד גדול ובשביל זה אנחנו צריכים את האחדות".

"אנו לא מציירים ציור שווא שהכל בסדר וישנם דברים שאינם בסדר בפרט בדברים הקשורים להלכות ציבור ולרבנות הראשית", רמז הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, אך הדגיש ש"זה לא סותר כהוא זה את כינוס האחדות".

הכנס במלון בירושלים. צילום: אלישע גרוסברג

בחדרי חרדים

 צבע אדום