מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ירושלים: שריפה עם לכודים בבניין בשכונת גאולה | ילדה נעדרת

בשריפה שפרצה בשעות אחה"צ בדירה בשכונת גאולה בירושלים, נפגעה בת 70 משאיפת עשן והיא פונתה לבית החולים במצב יציב. ילד כבן 6 סובל מכוויות בגפיים עליונות | דיווח על היעדרותה של ילדה וכעת נעשים מאמצים לאתרה | קצינים בכירים במשטרה נמצאים בזירה | תיעוד

ירושלים: שריפה עם לכודים בבניין בשכונת גאולה | ילדה נעדרת
השריפה בירושלים צילום: ישי ירושלמי

מעט אחרי השעה 16:30 (חמישי) התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי של כבאות והצלה על שריפת מבנה בשכונת גאולה, עוד נמסר כי קיים חשש ללכודים. ‏קצינים בכירים ממשטרת ירושלים, כבאות ומד"א הגיעו לזירת השריפה ומקיימים במקום הערכת מצב. אב דיווח על שתי בנותיו נעדרות ואחת מהן עדיין לא נמצאה ונעשים מאמצים לאתרה.

 

כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה המתפשטת במבנה בן שש קומות. שלושה צוותים פועלים במקום בסיוע מנוף ועוד מספר צוותים הגיעו לזירה.

מתנדבי מד"א 'צוות הצלה' ממשיכים בשעה זו לסייע לצד כוחות כב"ה ומשטרה באיתורם של כלל הדיירים ששהו בבניין בו פרצה השריפה, בשכ' הבוכרים בירושלים.

המתנדבים מרכזים לפי שעה בדירה הממוקמת ברחוב סמוך את כלל הלכודים שהצליחו לחמוק מהלהבות. במקום נפתח חפ"ק 'צוות הצלה' הפועל לרכז ולאמת את כלל הנתונים.

 

קובי מנדלסון, פארמדיק 'צוות הצלה' לצד דוד רייכמן פועלים בזירה יחד עם קצין כב"ה בניסיון לאתר נעדרים, שלפי שעה לא ידוע האם הצליחו לחלץ את עצמם.

פיליפ מוסיף: "מדובר ברגעים הנדמים כנצח, אנחנו פועלים למעלה משעה בתנאים קשים מאוד לאתר ילדים והורים. בעזרת רשת הקשר אנחנו מדווחים בכל רגע נתון על עוד נעדר שנמצא ואז מורגשת הקלה מסוימת. עם זאת, כלל הצוותים פעלו במסירות נפש, כאשר אבנים וגיצי אש עפו עלינו ברגעי החילוץ".

עד כה טופלו, כבת 70 הסובלת משאיפת עשן ומצבה יציב, וכן ילד כבן 6 הסובל מכוויות בגפיים עליונות וטופל בעזרת 'ברנשילד'.

מדיווחים ראשוניים עלה כי יש במקום דיירים לכודים הזועקים לעזרה עקב עשן סמיך שהתפשט לקומות העליונות. בכיבוי והצלה עדכנו על קריסת גג הרעפים של המבנה. סריקות נערכות על מנת לשלול הימצאות לכודים.

השריפה בשכונת גאולה | צילום: ישי ירושלמי
 
השריפה בשכונת גאולה | צילום: ישי ירושלמי
 
 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום