ראש השב״כ לשעבר השר אבי דיכטר: ״לצערי נדב ארגמן דיבר הערב כמו פוליטיקאי מהליגה למקומות עבודה. פשוט מביש. האמירה על פירוק הממשלה היא פוליטית לכל דבר ועניין. כשמחברים אותה להתחלה, קרי לאולטימטום שהוא נותן לראש הממשלה זה מסביר הכל. האיש בא ממקום פוליטי והולך למקום פוליטי. מדובר בראיון פוליטי לכל דבר ועניין״.
השעות בהן הסיכוי לתאונות דרכים כלפי ילדים גובר במיוחד
עמותת "אור ירוק" עדכנה נתונים עם השעות המסוכנות ביותר בכבישים ברחבי ישראל – ובפרט לילדים | מחצית מהילדים שנהרגו בשנה החולפת – נהרגו באותן שעות | וגם: העיר הכי מסוכנת בישראל, עם כמות הנפגעים הגבוהה ביותר

שעות קטלניות: 13 ילדים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 בשעות אחר הצהריים (16:00-19:00) – 50% מכלל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים באותה שנה (26), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
עוד עולה מהנתונים כי 70 ילדים נפצעו באורח קשה בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים.
למעלה מ-2,000 ילדים (0-14) נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2021, כשליש מהם, 639 ילדים– נפגעו בשעות אחר הצהריים (16:00-19:00).
מרבית הילדים הנפגעים בשנת 2021, נפגעו בתחומי הערים והישובים – 354 (מתוך 634) ילדים נפגעו במהלך שעות אחה"צ בתחום העירוני, מהם חמישה ילדים נהרגו (מתוך 13 שנהרגו בשעות האלה בכלל כבישי הארץ) ו-54 נפצעו באורח קשה, מתוך ה-70 שנפגעו קשה ברחבי הארץ.
בירושלים נפגעו בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים יותר מפי שניים ילדים מאשר בתל אביב-יפו בעשור החולף (2012-2021): 518 נפגעו בירושלים ו-246 נפגעו בתל אביב-יפו.
בשנת 2021 מספר הילדים הנפגעים בשתי הערים היה זהה: 33 ילדים נפגעו אחר הצהריים בכל אחת מהערים. בתל אביב-יפו מדובר במספר הנפגעים הגבוה זה שש שנים.
לפי עמותת אור ירוק, אחת הסיבה המרכזיות לפגיעות בשעות אלו, הינה כתוצאה ממזג האוויר החם של עונות האביב והאור הממושך שמביא איתו שעון הקיץ גורמים לילדים רבים לצאת מהבתים לבילוי בשעות אחר הצהריים וחושפים אותם לסכנות שבכבישים.
לדברי העמותה, שעות אחר הצהריים מאופיינות בהיעדר פעילויות במסגרות החינוכיות אשר מגוננות על הילדים מפני הסתובבות בכבישים וברחובות. בשעות אחר הצהריים עד הערב העומס בכבישים עולה כאשר רבים שבים ממקום העבודה הביתה. החיבור בין הילדים המסתובבים ברחובות וריבוי כלי הרכב מגדיל את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים.
מעמותת אור ירוק נמסר: "מדינת ישראל נמצאת בראש המדינות המסוכנות לילדים בכבישים". לדבריהם "הדרך לצמצום הסכנה להיפגעות ילדים בתאונות דרכים הוא מיתון וריסון תנועה בעיקר באותם מקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים".
בעמותה קוראים למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וברשויות המקומיות לפעול להצבת פסי האטה בסמוך לגני שעשועים, פארקים ובתי ספר. לדברי "אור ירוק" זהו פתרון זול, קל לביצוע ואפקטיבי בצמצום מספר התאונות והנפגעים.
"תאונות דרכים הן לא גורל. המדינה חייבת לקחת אחריות ולפעול על מנת שגם אם ילד יטעה ויתפרץ לכביש יהיה לו סיכוי לשרוד ולא להיפגע".
בשורה לטסים: טרמינל 1 חוזר לפעילות
קובי ברקת
05.03.25
שבוע של חסימות ליליות בכבישי איילון
קובי ברקת
02.03.25
בשורה לנהגים: מס קנייה מוזל על רכבים חשמליים
קובי ברקת
11.03.25
בוטלה השביתה בנתב"ג שתוכננה ליום ראשון
קובי ברקת
01.03.25
כך תסעו בתחבורה הציבורית בפורים: כל השינויים הצפויים
קובי ברקת
11.03.25
זו הדרך הטובה ביותר למצוא טיסות זולות ב-2025: סקייסקנר מול גוגל פלייטס
ליפא גינסברגר
05.03.25