מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רכוש עיריית ירושלים עבור מחאה בשייח' ג'ארח; העירייה: "נחדד נהלים"

תיעוד מתוך הרשתות החברתיות מעלה כי רכב תפעולי של עיריית ירושלים - הוביל אוכל וציוד לטובת מחאה ערבית בשכונת שייח' ג'ארח. חה"כ איתמר בן גביר שיגר שאילתא לראש העירייה ליאון: "אירוע חמור" | בעקבות פניית 'בחדרי': עיריית ירושלים מודיעה שתחדד את הנהלים

רכוש עיריית ירושלים עבור מחאה בשייח' ג'ארח; העירייה: "נחדד נהלים"
אהל המחאה \ בן גביר צילום: צילום מסך

רכוש של עיריית ירושלים שימש עבור "סעודת מחאה" של בני שייח' ג'ארח שבירושלים. חבר הכנסת איתמר בן גביר דרש תשובה מראש העירייה משה ליאון, כאשר פנייתנו - בעירייה מודיעים שיחדדו את הנהלים.

בתיעוד מתוך שידור חי בפייסבוק בשבוע האחרון נראים כמה מהתושבים הערבים המתגוררים בשכונת שמעון הצדיק מקיימים את מה שלדברי בן גביר במכתבו לראש העירייה הייתה "סעודה מחאה", בהובלת אבו אל חומוס, שהורשע בעבר בעבירות לאומניות.

לקראת קיום הסעודה מגיח רכב תפעולי, שעל פי הכתוביות שמוצמדות אליו מאחור, מתופעל על ידי עיריית ירושלים, כאשר לאחר מכן נראים כמה ממשתפי הסעודה לוקחים ארגזי אוכל עבור הארוחה שהתקיימה במקום.

"אין ספק כי מדובר באירוע חמור המסמל ביטוי לתמיכת עיריית ירושלים בסעודות מחאה של מחבל מורשע", כתב חבר הכנסת בן גביר בשאילתא ששיגר אתמול לראש העירייה לאון, תוך שהוא טוען ש"דברמהווה חמורה בנפש שכונת נחלת שמעון הפגיעה מסעודות אלו בפרט ומהצקות חוזרות ונשנות מצד שניהם הערבים ככלל".

יו"ר 'עוצמה יהודית', שלפני כמה שבועות העביר את לשכתו לשכונת שמעון הצדיק, ביקש מליאון לבחון מופעל שימוש ברכוש העירייה ל"צורך מחאות המפרות את השקט בשכונות ירושלים", ולבצע בירור.

בעיריית ירושלים מסבירים הבוקר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ב"ברכב בעיר בבעלות קבלן בשירותיה ומופעל על ידי הקבלן", הנסיעה עצמה טוענים בעירייה, "בוצעה על ידי קרוב משפחתו של הקבלן, אשר לקחה את הרכב מהמוסך וביצע אותה שלא בידיעת הקבלן והעירייה".

בעקבות פנייתנו, בעירייה מוסיפים ומודיעים: "נפעל לחידוד הנהלים בקרב נותני שירות הכפופים לעירייה בכל הנוגע לשימוש ברכבים אלו", לשון התגובה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום