מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גרמניה תספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה

התפתחות במלחמת פוטין אוקריאנה: לאחר שסירבה עד כה לחמש את אוקראינה עם טנקים נגד מטוסים, הגרמנים החליטו לספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה

גרמניה תספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה
טנק. אילוסטרציה צילום: pixabay

גרמניה תספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה. הטנקים הם מסוג 'גפארד' (Gepard) ועליהם תותח נ"מ תוצרת גרמניה, בעל יכולת הנעה עצמית לכל מזג אוויר שפותח בשנות ה-60. וזאת לאחר שבועות של לחץ גובר מצד המערב. את הדיווחים על כך אישרה ממשלת גרמניה ביום שלישי.

שרת ההגנה הגרמנית כריסטינה למברכט הודיעה על המהלך במהלך ביקור בבסיס האווירי האמריקאי רמשטיין בגרמניה, בפתחה של ועידת הגנה שדמה על אוקראינה. "החלטנו שגרמניה תאפשר משלוח של טנקי נ"מ מסוג 'גאפרד' לאוקראינה", אמרה למברכט, האישור הגיע לאחר שתאגיד התקשורת הגרמנית DE דיווח על המהלך.

מערכת הנ"מ "גפרד" פותחה בשנות ה-60, אך שודרגה מספר פעמים עם האלקטרוניקה העדכנית ביותר. "הצבא הגרמני הוציא אותם משימוש לפני כמעט עשור, לא בגלל שהם היו מיושנים, אלא בגלל שבאותה תקופה הצבא הצטמצם ולא היה להם שימוש בזה יותר", אמר ל-DW העיתונאי תומס וויגולד. למברכט אמרה גם שברלין פועלת לאימון חיילים אוקראינים על אדמת גרמניה. "אנחנו עובדים יחד עם חברינו האמריקאים באימון חיילים אוקראינים על מערכות ארטילריה על אדמת גרמניה", אמרה השרה.

בשבועות האחרונים נקלעה ממשלתו של הקנצלר אולף שולץ ללחץ גובר מצד המערב על כך שסירבה לשלוח נשק כבד ישירות לאוקראינה. המבקרים טוענים כי מפלגת המרכז-שמאל הסוציאל-דמוקרטים שלו (SPD) אינם ששים מדי לסטות ממדיניות ה'שב ועל תעשה' ההיסטורית שלהם כלפי מוסקבה. לדברי העיתונאי ויגולד שמסקר את נושא הביטחון בגרמניה. "אם המערב רוצה להמשיך לתמוך באוקראינה, הם צריכים להתחיל להכשיר אוקראינים על מערכות מערביות כדי לספק גם מערכות מערביות, ולא להתבסס רק על מערכות סובייטיות", אמר

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום