מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ניצחון לקהילות החרדיות נגד כלי תקשורת שפרסם דיווח מוטעה

ארגון העוקב אחר העיתונות החופשית קבע: העיתון "הדיילי טלגרף" בבריטניה 'הטעה' בדיווח שלו על הקהילה החרדית. העיתון נאלץ להתנצל על הדברים הלא מדויקים, לשון המעטה, שפרסם

ניצחון לקהילות החרדיות נגד כלי תקשורת שפרסם דיווח מוטעה
חברי ארגון פינטר טרוסט צילום: באדיבות המצלם

בפסק דין שניתן בחודש העבר, אישר ארגון העוקב אחר עיתונות עצמאית (IPSO) התנגדות שהוגשה על ידי עמותת 'פינטר טראסט' השייך לארגון 'אינטרלינק' העמותה הוקמה כדי להתנהל מול התקשורת בבריטניה שלעיתים מדווחת באופן מגמתי נגד החרדים.

ארגון 'אינטרלינק' התלונן על כותרת מחודש פברואר 2021 בעיתון "הדיילי טלגרף" בשל הדיווח הלא מדויק של העיתון על דברים שאמר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, לכתב ששאל שאלה על נישואים בכפייה בקהילות החרדיות.

"נישואים כפויים בקהילה החרדית 'נתעבים', אומר בוריס ג'ונסון" כך צוין בכותרת. בכתבה נטען כי 'נישואים בכפייה' הן בעיה ספציפית בקהילות האורתודוקסיות. הכתבה הופיעה גם בחשבון הטוויטר של העיתון עם תמונה של גברים בלבוש חרדי.

אך במציאות, דובר ראש הממשלה הגיב בגנות נישואים בכפייה בכל הקהילות בבריטניה באופן כללי, כולל ממגזרים לא יהודים, וכלל לא התייחס לציבור החרדי או לאף קהילה אחרת בפרט.

פסק הדין של ארגון העוקב אחר העיתונות החופשית IPSO הוא חד משמעי: "הכתבה מציגה עובדה שראש הממשלה גינה את הנוהג בקהילה מסוימת, מה שלא היה המקרה. זה היה מטעה באופן משמעותי והצריך תיקון".

ה"דיילי טלגרף", לאחר הליך של ערעור, נצטווה לתקן את הדיווח המטעה הזה על ידי פרסום תיקון במהדורה המודפסת של העיתון ובאינטרנט.

לשון התיקון של העיתון: "בכתבה על נישואים בכפייה שאין לה מקום בבריטניה, דיווחנו על התיאור של בוריס ג'ונסון לגבי נישואים בכפייה בקהילות האורתודוקסיות. "בזוי, לא אנושי, ופרקטיקה לא מתורבתת". בוריס ג'ונסון, השיב לשאלה ישירה על נישואים בכפייה בקהילות אורתודוכסיות, וגינה נישואים בכפייה בכל הקהילות (מכל המגזרים) התיקון הזה פורסם בעקבות פסיקה של ארגון העיתונות העצמאי".

הרב יואל פרידמן, מנהל התקשורת בארגון 'פינטר טראסט', אמר: "הפסיקה הנוכחית היא בעל משמעות מיוחדת לקהילה החרדית בבריטניה, ונותן תנופה נוספת למאמץ של ה'פינטר טראסט' להבטיח סיקור תקשורתי ישר והוגן לגבי כל הקהילות היהודיות. בחברה של היום אנשים צריכים להיות מסוגלים לסמוך על מה שהם קוראים בעיתון. דיווח שגוי כזה רק משמש לחיזוק הסטריאוטיפים המזיקים שקיימים ויכולים להצית שנאה והתעללות כלפי קהילות כמונו. הפסיקה באה עכשיו על תיקונה".

ארגון 'פינטר טראסט' נוסד במטרה לספק קול אמין של הקהילות החרדיות בבריטניה כולל פיתוח קשרים עם הציבור הכללי בצורה הוגנת פתוחה ושקופה, וזכה לקבל תמיכתם של כל גדולי הרבנים שליט"א ובתי הדין של כל הקהילות החרדיות בבריטניה.


סמל עמותת 'פינטר טראסט'

כזכור כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ארגון חדש הוקם בבריטניה המנוהל ע"י ועדת היגוי, הכוללת עסקנים חשובים מכלל הקהילות החרדיות ברחבי בריטניה, בכדי לספר את סיפורה של הקהילה החרדית בבריטניה ולבנות אמון ודיאלוג עם ארגונים וקבוצות אחרות. שמו של הארגון נקבע בשם "פינטר טראסט" (Pinter Trust) על שמו של העסקן החסידי הרב אברהם פינטר ז"ל, שהלך לעולמו בגל הראשון של הקורונה בחול המועד פסח 2020.

הרב פינטר ז"ל שימש כשגריר למען הקהילה. ה"פינטר טראסט" שקיבל תמיכה מכל חמש הקהילות החרדיות, יספק תיאור מדויק ואמיתי של הקהילות החרדיות בבריטניה אשר מבוססות בעיקר בערים לונדון, מנצ'סטר וגייטסהד, ולאחרונה מתפרסות גם בעיירות קנווי איילנד - ווסטקליף במחוז אסקס. המטרה להגיב לפניות התקשורת, וגם לחפש באופן יזום להיות חלק מדיונים בעניינים הרלוונטיים לקהילה.


העסקן החסידי הרב אברהם פינטר ז"ל

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום