דורון קדוש: דובר צה״ל: הערב ארגון הטרור חמאס הפיץ תיעוד בו נראת לכאורה חטופה שנהרגה. אנחנו בודקים את המידע ובשלב זה אין בידינו לאמת או להפריך אותו. נציגי צה״ל נמצאים בקשר עם משפחתה ומעדכנים אותה בכל מידע העומד לרשותנו. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ולנהוג באופן אכזרי. אנא המנעו מהפצת שמועות ופרסומים הפוגעים במשפחות החטופים.
בשורה לבעלי רכב חשמלי: כ-100 עמדות טעינה נפרשו בירושלים
טעינה ירוקה: בירושלים נחנך השבוע מערך הטעינה החשמלית לרכבים אשר נפרש לאחרונה ברחבי העיר. כ-100 עמדות טעינה נפרשו כבר בכלל שכונות העיר והעירייה נערכת להתקנת עוד כ-300 שקעים נוספים בהמשך
בירושלים נחנך השבוע מערך הטעינה החשמלית לרכבים אשר נפרש לאחרונה ברחבי העיר. במסגרת שלב א' של המיזם, נפרשו כ-100 עמדות טעינה בכלל שכונות העיר. העירייה, בשיתוף חברת סונול, EVI נערכת להתקנת עוד כ-300 שקעים נוספים בהמשך.
לאחר סיום השלב הראשון של המיזם, תורחב פריסת עמדות הטעינה החשמליות במרחב הציבורי בירושלים בעוד מאות שקעים בפריסה רחבה בכל שכונות העיר, זאת בהתאם לעלייה הצפויה בשימוש ברכב החשמלי ובביקוש לעמדות טעינה בשכונות המגורים ובמוקדי התעסוקה.
עד כה הוקמו עמדות טעינה ב-17 מרחבים ברחבי העיר, אשר הוצבו בשטחים פתוחים המשמשים לחניה ברחבי העיר ובחניונים העירוניים - בחניון ספרא ובחניון מנורה. בסך הכללי, הותקנו כ-100 שקעים לטעינת רכבים חשמליים. במקביל מבוצעות בעיר עבודות על ידי חברת החשמל לחיבור כל העמדות לרשת החשמל. במהלך החודשים האחרונים, הופעלו כ-70 שקעים וכ-30 שקעים נוספים ממתינים לחיבור לרשת החשמל.
עמדות הטעינה הרגילות שנפרשו ברחבי העיר הינן בהספק 2*22kw. בנוסף הוקמה עמדת טעינה מהירה סמוך לבית המשפט העליון (50kw) ועמדה אולטרה מהירה (150kw) בסמוך לארנה. מחיר השימוש בעמדות, עומד על 1.19 ש"ח לקוט"ש בעמדת הטעינה הרגילה ו 2 ש"ח לקוט"ש לעמדת טעינה מהירה. לתושבי ירושלים תינתן הנחה בשיעור של כ 15% מתעריפי הטעינה בכפוף לבעלי כרטיס "ירושלמי".
באפליקציית סונול EVI יכולים הלקוחות להתעדכן במיקומי עמדות הטעינה ובזמינות העמדות ברחבי העיר ובכל הארץ.
מטרת המיזם היא לבסס תשתית ציבורית עירונית לטעינת רכבים חשמליים בראיה צופה פני עתיד, זאת בנוסף לשקעי הטעינה הפרטיים הנמצאים בבעלות פרטית בבתי התושבים. מהעירייה נמסר, כי התקנת העמדות העירוניות וזמינותן תעודד ותתמרץ שימוש ורכש רכבים חשמליים בקרב תושבי העיר. כך, קיומה של תשתית טעינה ציבורית, החוסכת עלויות התקנה פרטיות, תהווה שיקול בעת רכישת רכב חדש. בנוסף, יצירת הביקושים מצד התושבים לזירות ולשקעי טעינה נוספים, יקדמו התקנת זירות נוספות על ידי העירייה. פעולות אלו, לצד פעולות ומיזמים עירוניים נוספים, יקטינו את זיהום האוויר בעיר ירושלים.