מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בנט תוקף: אני לא ביבי, רעייתי אינה שרה ובני אינם יאיר

ראש הממשלה בנט ממשיך להדוף את הטענות ולגמד את פרסום הוצאות הבית הרשמי שלו שהפך למעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל בעיר רעננה ותוקף את מבקריו: "הסיפור הוא פשוט לא נכון, ולא הוגן. והוא מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה"

בנט תוקף: אני לא ביבי, רעייתי אינה שרה ובני אינם יאיר
בנט ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות סערת המעון ברעננה, ראש הממשלה נפתלי בנט יוצא למתקפה אישית כנגד משפחת נתניהו, בדיון סביב השוואת ההוצאות על המעונות בין משפחת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לבין משפחת בנט, שבינתיים נמצאת בביתם הפרטי ברעננה ולא העתיקו למעון הרשמי בבלפור שנמצא בינתיים בשיפוצים.

"מזה תקופה ארוכה יש מי שמקדם ספין "מעון ראש הממשלה", שנועד להשחיר אותי ואת משפחתי אם הייתי צופה תמים, שלא מכיר את העובדות, את הנהלים, ואת העבר, ייתכן שגם אני הייתי משתכנע. לתעמולה יש כח", פותח ראש הממשלה בנט את הפוסט התקיף שפרסם בדף הפייסבוק.

לדבריו: "הסיפור הוא פשוט לא נכון, ולא הוגן. והוא מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה. אני אומר ליריביי: תתווכחו איתי עניינית. על המדיניות שלי, על הדרך בה נלחמתי בקורונה או בטרור. אני לא חושש מביקורת, אפילו מקשיב לה כשצריך. אבל הניחו לשקרים".

על הטענה כי נשאר ברעננה כדי לשפץ את ביתו הפרטי מגיב בנט ומסביר כי הוא נמנע מלעבור לירושלים בעקבות דרישות ביטחוניות של השב"כ: "את בלפור צריך לשפץ מטעמי ביטחון, עד שישופץ אני צריך מקום לגור בו. עמדו בפני המדינה שתי אופציות: לשכור מתחם מגורים בירושלים (בנוסף לרעננה ולבלפור, ובעלויות עתק) לכמה חודשים ולעשות בו את כל ההתאמות הנדרשות, או שאמשיך לגור ברעננה".

"זה לא אידיאלי. ראש הממשלה אכן צריך להתגורר בירושלים, אבל מדובר בסידור זמני עד להשלמת השיפוצים", מנסה בנט לרכך את הביקורת על דבריו שאמר כי רעננה כעת הוא המעון הרשמי ועוקץ איך לא, את קודמו בתפקיד בנימין נתניהו, "בניגוד לקודמי, שהיו לו שני מעונות פעילים: בבלפור ובקיסריה, אני גר בבית אחד – רעננה. זה לא מושלם, ואני מקווה לעבור לירושלים בירתנו בקרוב, אבל בהתחשב בנסיבות, הפעלנו שכל ישר".

על הטענה שמפיצים חברי הליכוד כי הבית הפרטי של בנט משופץ בסך 50 מיליון שקל על חשבון האזרחים, מגיב ראש הממשלה בנט כי המדינה לא השקיעה אף לא שקל אחד "בהשבחת הבית שלי", ולטענתו, "כל ההוצאות הן על אבטחת הבית שלי על פי דרישות השב"כ בלבד. מחסומים ברחוב, גדרות, שערים, ועוד. כאמור אין לי שום סמכות להתערב באמצעי האבטחה שלי".

בנט עוקץ שוב את נתניהו, "אגב, הבית שלנו יפה כפי שהוא ואין לנו צורך בהשבחות. ואם יהיה צורך, נממן זאת בעצמנו, כמו כל בן אדם נורמלי". לדברי ראש הממשלה, "השינוי היחיד נעשה בחדר אחד לטובת לשכה בבית, שהוסב לחדר עבודה עם מערכות תקשורת מוצפנת בעלות של 160 אלף".

בפוסט בנט מתנצל בפני שכניו על הטענות לסבל בעקבות סידורי האבטחה ואומר: "השכנים שלי ודיירי השכונה אכן סובלים בגלל היקף האבטחה. שוחחתי עם מספר שכנים והם תארו לי את הקושי: הרחוב כבר לא נראה כמו רחוב, שגרת החיים נפגעה מאוד וכל מכונית תועה או אורח הם בבחינת חשודים. אנחנו מנסים להקל עליהם, ואמשיך לנסות".

על סערה הטייקאווי משיב בנט כי המדינה דואגת למזון עבור בני המשפחה, "במקרה שלנו, דווקא בגלל שאני מתגורר בבית אחד, ובגלל שאנחנו לא מעסיקים אפילו מחצית מאנשי הצוות שהחזיקה משפחת נתניהו, ההוצאות דווקא פחתו משמעותית", ולכן, "במקום להחזיק שתי מבשלות במשמרות, אנחנו מזמינים לעתים אוכל במשלוח. זה כנראה פחות בריא ואני מסכים שקל להוציא את זה מהקשר, אבל בסיכומו של דבר זה זול בהרבה".

"אז מה קורה כאן בעצם", מסכם בנט את דבריו במתקפה על משפחת נתניהו "יש כאן מהלך לצייר את כולם כמושחתים. אבל אני לא ביבי, גילת היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר. המספרים לפניכם. ההוצאות של בית ראש הממשלה פחתו באופן דרמטי בתקופתי. הנסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים".

בחדרי חרדים

 צבע אדום