מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זה מה שהבהיר גנץ לעידית סילמן; באופוזיציה יוצאים למתקפה

שר הביטחון נפגש עם יושבת ראש הקואליציה לשעבר סילמן. רבים הרימו גבה לפשר הפגישה | מתברר היום כי השר הודיע לה שישיבת חומש תפונה בקרוב ושהישיבה באביתר לא תקום כל כך מהר כפי שציפו. האם ההתבטאויות יובילו לפרישות נוספות? ב'ימינה' לא מגיבים ובאופוזיציה תוקפים

זה מה שהבהיר גנץ לעידית סילמן; באופוזיציה יוצאים למתקפה
התוועדות בחומש צילום: ישיבת חומש

התבטאויות מהשיחה בין שר הביטחון בני גנץ ליו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן שמפורסמות היום (חמישי) עלולות להביא לפרישה של ח"כים נוספים בימינה.

לפי הדיווח בN12, גנץ אמר בפגישה עם סילמן אתמול כי אישור המאחז הבלתי חוקי אביתר ייקח עוד זמן רב. לטענת אנשי הימין זה בניגוד למתווה שסוכם עם תושבי היישוב - שאכלוס הישוב יהיה במקביל לתהליך הבירוקרטי.

גנץ הסביר לסילמן שהוא רק מקיים את החלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שלפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה - אבל יינתן זמן של 45 יום לעררים ושרק בתום ההליך - שיכול לקחת גם יותר מ-45 יום - תתאפשר העלייה למקום.

בנוסף הוא הודיע לה שישיבת חומש תפונה למרות ההבטחות של ימינה שהיא לא תפונה. לטענתו של גנץ, כלל השותפים בממשלה - כולל ימינה וסער - מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך.

יחד עם זאת הוא אמר שישיבת מת"ע תתכנס בקרוב כדי לאשר יחידות דיור ביהודה ושומרון, לאחר האולטימטום של ניר אורבך. במפלגת ש"ס תקפו: "חברי ימינה ותקווה חדשה שותפים של מרצ והשמאל לחורבן ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

דברי שר הביטחון אודות פינוי את הישיבה בחומש ומניעת הקמת אביתר פוגעים בחוסן של ישראל ובזכותנו הטבעית ליישוב הארץ. כך קורה כשהרגישות בממשלה היא רק כלפי שמאל - לרעמ ולמרצ".

בציונות הדתית הוסיפו: "כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי״ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור".

בחדרי חרדים

 צבע אדום