מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מועצת השורא החליטה: כך יפחת הלחץ על רע"מ

במועצת השורא אישרו את ההצעה כי ברע"מ יקפיאו לבינתיים את חברותם בקואליציה, והחליטו גם להקפיא את הפעילות הפרלמנטרית ולנסות לגייס את 'הרשימה המשותפת'. אלא שהפרלמנט הישראלי בפגרה, אין משמעות כלל להחלטה והיא נועדה אך ורק להרגיע את הלחץ לפרישה מהממשלה

מועצת השורא החליטה: כך יפחת הלחץ על רע"מ
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת השורא שאחראית על מפלגת רע"מ דנה הערב (ראשון) בקריאות לצאת מהממשלה, והחליטה על כמה החלטות שאין להם משמעות לפחות לא בזמן הקרוב.

המועצה החליטה כי רע"מ תקפיא את שותפתה בקואליציה, ובנוסף גם את הפעילות הפרלמנטית בכנסת בעקבות המצב הביטחוני והמהומות באל-אקצא. בנוסף סוכם שהמפלגה תנסה לרתום את הרשימה המשותפת להכרזה על התפטרות כללית מהכנסת.

משמעות ההחלטה להקפאת החברות בכנסת היא שרע"מ לא תשתתף בהצבעות במליאה ובוועדות הכנסת, וכן לא תיקח חלק בכל פעילות פרלמנטרית אחרת במשכן.

אלא שאין להחלטה על הקפאת ההשתתפות בקואליציה שום משמעות, לפחות לא בתקופה הקרובה, בגלל שהכנסת נמצאת בפגרה ולא ניתן להדיחה או לפזר אותה באמצעות הצבעה. כך גם ההחלטה על התפטרות מהכנסת, מלבד המחאה.

יתרה מכך, לפי הדיווח של העיתונאי מיכאל האוזר טוב, הקפאה צפויה להימשך שבועיים, אז הרמדאן יסתיים ומועצת השורא תתכנס מחדש ותחליט על חזרה לקואליציה.

המשמעות שכן יכולה להיות להחלטה היא דווקא נגד רע"מ. ההחלטה של מועצת השורא עשויה להוביל לח"כים בימין להיכנע ללחץ ולפרוש, כיוון שהם רואים שלכאורה רעמ בדרך החוצה והקואליציה תתפרק ממילא.

בחדרי חרדים

 צבע אדום