מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גאווה ירושלמית: כביש המנהרות הוכתר כפרויקט התחבורה המצטיין של 2021

אחר עומסי תנועה מרובים בכביש המחבר בין גוש עציון לירושלים, עיריית ירושלים בראשות ראש העיר משה ליאון הרימו את הכפפה עם מיזם אדיר שיכלול הכפלת נתיבים ונת"צ מתחלף • הפרויקט, שהוכתר כמצטיין של 2021 בתחום התחבורה ותשתיות הכבישים, צפוי לשחרר את הפקקים, אשר לא פעם הקשו על רכבי חירום והצלה להגיע ליעדם והוא מצטרף להצלחה הגדולה של הפרויקטים שמקדמת העירייה בימים אלו

גאווה ירושלמית: כביש המנהרות הוכתר כפרויקט התחבורה המצטיין של 2021
עבודות בכביש המנהרות צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הישג מרשים במיוחד לעיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון: שדרוג כביש המנהרות והכפלת הנתיבים המהווים את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים, הוכתרו כפרויקט המצטיין בישראל בתחום תשתיות התחבורה.

העבודות בעיר הבירה, נמצאות בעיצומן בכל רחבי העיר והן עתידות לשפר את איכות חיי התושבים לטווח הארוך, כאשר פרויקט זה מהווה סמל להצלחה בקידום הפרויקטים הרבים של העירייה בימים אלו. 

כיום כביש המנהרות הוא כביש עם נתיב אחד בלבד לכל צד ללא שוליים. ישנם עומסי תנועה כבדים ברוב שעות היום, בוודאי בשעות הבוקר בתנועה אשר מגיעה מגוש עציון לירושלים וכן בשעות אחר הצהריים בנתיב הנגדי.

הכביש משרת כיום את כל תושבי גוש עציון, בית"ר עילית, אפרת, קריית ארבע, חברון, צור הדסה, מבוא בית"ר וישובי מטה יהודה ועל כיום נמצא בקיבולת מקסימלית, היות והאוכלוסייה גדלה, כמות הרכבים עולה משמעותית מדי שנה ועוד ישובים ממטה יהודה והסביבה מצטרפים לשימוש היומיומי בכביש. כיום נוסעים בכל נתיב מעל 1300 רכבים בשעת בוקר וכ-30 אוטובוסים לשעת בוקר.

מעבר לפקקים הגדולים, רכבי חירום והצלה הנוסעים מירושלים לגוש עציון וכן מהכיוון הנגדי, נתקלים מדי יום בעיכוב בהגעה ליעדם בגלל עומס התנועה ומחמת כך שהכביש כולל אך ורק נתיב אחד לכל כיוון.

בשל כך עלה הצורך ההכרחי והברור להגדיל את הכביש בצורה משמעותית ועל כן משרד התחבורה בשיתוף עיריית ירושלים וביוזמתו של ראש העיר משה ליאון החליטו לפתח את הפרויקט.

כיום מבצעת חברת מוריה את השלב האחרון בפרויקט בגין דרום עד למחלף הרוזמרין והכניסה לכביש המנהרות הכוללות הרחבת והכפלת כביש המנהרות – כביש 60.

אורך הפרויקט מצומת הרוזמרין שבקצה כביש בגין דרום עד ליישוב אלעזר, כ-12 ק"מ והוא כולל 2 מנהרות נוספות למנהרות הקיימות באורך של 350 מטר ו-900 מטר  וכן גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטר.

אומדן ביצוע הפרויקט – כמיליארד ₪

פרט ייחודי נוסף: לראשונה בארץ, במסגרת הפרויקט יוקם נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בהתאם לשעות העומס.

בשעות הבוקר יהיה נתיב פתוח לתחבורה ציבורית מגוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים מירושלים לגוש עציון.

את העבודה על הפרויקט מבצעת חברת מוריה האמונה על פרויקטים רבים ברחבי העיר.

מיזם זה מצטרף לפרויקט הכללי של עיריית ירושלים, כאשר ראש העיר משה ליאון מוביל לשדרוג התחבורה בעיר ומתן פתרונות לעומסי התנועה, תוך שיפור תשתיות הכבישים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום