מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אמא שנמלטה עם בתה הפעוטה כתבה את פרטיה על גבה

אם שרבטה פרטים על גבה של בתה בת השנתיים בזמן שנמלטה מאוקראינה, לאחר שחששה כי הבת תאבד לה בזמן המנוסה. לבסוף היא הגיעה לדרום צרפת בשלום לאחר מסע הימלטות ארוך

אמא שנמלטה עם בתה הפעוטה כתבה את פרטיה על גבה
אילוסטרציה צילום: pixabay

סשה מאקוביי סיפרה כי היא נמלטה מאוקראינה הבוערת, היא כתבה על גב בתה את שמה, גילה וכמה מספרי טלפון, למקרה שהמשפחה תופרד או תיהרג בזמן ההימלטות מקייב.

"במקרה של מוות שלנו, היא תימצא וידעו מי היא", הסבירה גב' מקובי ל-BBC. המשפחה נמצאת כעת בצרפת, שם היא מרגישה "מוקפת באהבה ובדאגה".

לאחר שהגיעה לדרום צרפת בתום מסע הימלטות ארוך, גב' מאקובי פרסמה תמונה של הכתיבה על גבה של וירה באינסטגרם, והתמונה הפכה מאז לוויראלית. "זה היה היום הראשון של המלחמה, והכנו הכל כדי לברוח מקייב ופשוט לא הייתי בטוחה אם זה בטוח", אמרה גב' מקוווי ל-BBC.

היא ארזה את חפציהן, ועל רקע נפילות הפצצות ועם מעט מידע לגבי מה שקורה בחוץ, היא אמרה שהיא חששה שהיא תותקף על ידי רקטות. "זה היה הפחד הכי גדול שלי שוירה בת השנתיים תלך לאיבוד או שנמות, והיא אף פעם לא תגלה מי היא, או מאיזו משפחה היא", אמרה גב' מקובי.

גב' מקובי, היתה מודאגת שבתה עלולה היתה להישאר לבד, היא קיוותה שלפחות וירה תוכל יום אחד לחפש את חשבונות הרשתות החברתיות של אמה שלה כדי לדעת איך היא נראית. "חשבתי שהיא יכולה למצוא מידע מהאינטרנט, אולי למצוא את החשבון שלי באינסטגרם ואולי היא תוכל לראות את ההורים שלה", אמרה.

לאחר שהגיעו לצרפת לאחר בריחה ארוכה דרך מולדובה, רומניה ובלגיה, גב' מאקובי אומרת שהיא "מעוכה" נפשית. "המלחמה הייתה כל כך טראומטית", היא אומרת, שפשוט ללכת בחוץ זה מפחיד, כי אבנים יכולים להיות בתור מוקשים.

"וירה בסדר. היא קטנה מדי בשביל להבין מה קורה. היא יכולה להרגיש ממני משהו, אבל היא קטנה מדי בשביל להבין. אני ממש שמחה על הגיל שלה. ממש שמחה שהיא לא מבינה מה הולך".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום