מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הדרגות במעונות: ההורים החרדים עדיין משלמים אלפי שקלים בחודש

אלפי משפחות חרדיות לא קיבלו דרגה ומשלמות אלפי שקלים לחודש | זאת למרות שכבר לפני שלושה חודשים ביטל בג”ץ את גזירת המעונות לשנה זו, אלפי משפחות טרם קיבלו את הדירוג המתאים למצבן ונאלצות לשלם אלפי שקלים בחודש שלא כדין | שרת הכלכלה הבטיחה לח”כ יעקב אשר לתגבר את הצוותים העוסקים בעדכון הדרגות

הדרגות במעונות: ההורים החרדים עדיין משלמים אלפי שקלים בחודש
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר משלשה חודשים חלפו מאז קבע בית המשפט העליון כי גזירת המעונות שהשית שר האוצר אביגדור ליברמן על ראשי משפחות האברכים תידחה לשנה הבאה – וכי השנה עדיין יקבעו את הדרגות כפי שהיה נהוג בשנים קודמות, כלומר מתן סבסוד גם למשפחות שרק האם עובדת ואילו האבא לומד – אך בפועל, כך מתברר, אלפי משפחות המשיכו לשלם את הסכומים המלאים.

זאת, בשל בעיות בירוקרטיות שגרמו לכך שטרם טיפלו בבקשותיהם ובקביעת הדרגה המגיעה להן, כאשר עם קבלתה – אמורות המשפחות לקבל החזר כספי רטרואקטיבי על אלפי השקלים ששילמו במשך חודשים רבים.

בינתיים, הן נאלצות לשלם מכיסן סכומי כסף גבוהים בכל חודש. ח”כ יעקב אשר פנה היום (שני) אל שרת הכלכלה אורנה ברביבאי בדרישה להסדרת הדרגה עבור אותן משפחות, עוד לפני חג הפסח.

בעקבות זאת, בהוראת השרה, העביר משרד הכלכלה הנחיה לחברה העוסקת בקביעת הדרגות לתגבר את הצוותים כדי להצליח לקבוע דרגות למספר גבוה ככל הניתן של משפחות, והעברת כספי ההחזר עוד לפני חג הפסח ככל שניתן.

בלשכת ח”כ אשר הבטיחו להמשיך ולעקוב.

ביזנעס

 צבע אדום