מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר בשירות החשאי הרוסי הוכנס לכלא במוסקבה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לעצור את אחד הבכירים בשירות החשאי הרוסי, לאחר הכשלון הגדול של השירות החשאי הרוסי לגבי עוצמת ההתנגדות האוקראינית

בכיר בשירות החשאי הרוסי הוכנס לכלא במוסקבה
מעצר: אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סרגיי בסדה, בן 68, בכיר בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB), שהיה בעבר במעצר בית, הוכנס למעצר לפני משפט בכלא 'לפורטובו' הידוע לשמצה, מה שמרמז שיעמוד בפני אישומים גדולים על כשלים מודיעיניים, כך מדווח ה'דיילי מייל'.

המהלך מגיע כאזהרה לעוזרים בכירים אחרים של פוטין שצפויים להיות מואשמים בכשל מודיעיני עצום שהביא לחיילים הרוגים רבים. המקרה של בסדה נחקר על ידי מחלקת החקירות הצבאית של ועדת החקירה, כך אמר מומחה המודיעין הרוסי אנדריי סולדטוב, שחשף את המעצר.

בסדה, האחראי על מודיעין ה-FSB והיה אחראי לגלות חתרנות פוליטית בברית המועצות לשעבר, היה בביקור באוקראינה זמן קצר לפני שנעצר. על פי הדיווח, פוטין חושש שהדלפו תוכניות פלישה למערב, בסדה נעצר יחד עם סגנו אנטולי בולוך, אך הוחזק במעצר בית עד כה. מצבו הנוכחי של בולוך אינו ברור.

הנשיא הרוסי שוכנע בתדרוכים של השירותים החשאיים שחייליו יתקבלו בברכה על ידי אוקראינים רבים, וישיגו ניצחון מהיר. אך במציאות הם מתמודדים עם התנגדות חזקה. הכלא שם הוכנס בסדה, שימש לאסירים פוליטיים בעידן המשטר הסובייטי, ומשמש באופן שוטף לכליאת חשודים בבגידה.

בחודש שעבר פיטר פוטין גם את סגן ראש המשמר הלאומי הרוסי. בסדה היה פקיד בשירותים החשאיים של פוטין זמן רב, והיה בתפקידו כמספר 5 של ה-FSB מאז 2009. רוסיה לא אישרה או הכחישה את מעצרו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום