מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתן כהנא מגיב לפרישת סילמן: "מתפלל להמשך קיום הממשלה"

בצל ההתלבטויות בקרב חברי מפלגתו אם להצטרף לסילמן ולפרוש גם הם מהקואליציה, השר לשירותי דת מגיב לסערה הפוליטית - ואומר שהוא מתפלל לקיום הממשלה | הוא תוקף את האגף השמאלי בקואליציה ומאשים אותם: "אתם מוכנים לדרוך לנו על הרגל ואז קצת לסובב"

מתן כהנא מגיב לפרישת סילמן: "מתפלל להמשך קיום הממשלה"
מתן כהנא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר 'ימינה' ראשון, מלבד ראש הממשלה בנט, מכריז היום (רביעי) כי הוא תומך בהישארות הממשלה, בעוד יתר חברי הרשימה עוד מתלבטים ודנים לגבי האפשרות שיצטרפו לעידית סילמן ויפרשו מהקואליציה.

במכתב פתוח שפרסם לחברי הקואליציה, השר לשירותי דת מתן כהנא, הנחשב למקורב לבנט, מאשר שהוא תומך בהמשך הישארות הממשלה. אך יחד עם זאת הוא מאשים את חברי האגף השמאלי בקואליציה ב"אי הבנת הסיטואציה".

"אני מתפלל להמשך קיומה של הממשלה החשובה הזו ופועל ככל יכולתי שכך אכן יהיה", פתח כהנא את הפוסט שהעלה לפייסבוק. הוא הודה כי אי אפשר לממש את כל האידיאולוגיה, אך הדגיש כי ששרידות הממשלה תלויה בקיום ההסכמים הקואליציוניים.

כהנא פנה לחבריו לקואליציה מאגף השמאלי והאשים: "בכל מה שקשור באצבעות בעין אחד של השני, יותר מידי פעמים נראה שאתם לא ממש מבינים את הסיטואציה". לדבריו, "יותר מידי פעמים נראה שכדי להרוויח עוד נקודה וחצי בבייס אתם מוכנים לדרוך לנו על הרגל ואז קצת לסובב".

הוא הזכיר לדוגמא את המקרה האחרון עם ההכרזה של השר הורביץ על הכנסת חמץ לבתי החולים, לפי פסקת בג"צ, וכתב כי הוא לא "מבין למה דחוף לכם לצאת לסיבוב תקשורתי שמה שנשמע ממנו זה שהממשלה מעודדת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח".

כהנא ובנט במליאה

"אחרת לא ממש ברורה הדחיפות 'להיכנס חזק ברבנות', שהיא מוסד שאמנם חייבים לתקן אבל בעיניים שלנו הוא כמעט מקודש. אחרת לא ברור למה צריך כל הזמן לפמפם על תחבורה ציבורית בשבת", המשיך חבר 'ימינה'.

כהנא גם תהה מדוע לא מקיימים את ההסכם הקואליציוני, לפיו הבניה ביהודה ושומרון תמשיך להיבנות, מדוע חיבור החשמל להתיישבות הצעירה מתעכב ולמה לא מקיימים את ההסכם שנחתם עם מתיישבי הישוב אביתר.

"עוד ועוד דברים שיקרים לנו והוסכמו לא קורים. עוד ועוד אצבעות בעין שלנו. וכל זה תוך מסע הסתה והכפשות שחברי הכנסת שלנו עוברים", כתב ואמר כי זאת הסיבה שסילמן פרשה: "וכך בסוף עידית נשברה".

לדבריו של כהנא, "חברי ואני מאמינים בממשלה הזו. רבים בימין הממלכתי ורבים מאוד בציבור הדתי לאומי מאמינים בממשלה הזו ורוצים בכל מאודם שהיא תמשיך להתקיים. רק צריך לחזור להבנות הבסיסיות איתן יצאנו לדרך".

בסיום הפוסט שהעלה פנה כהנא לסילמן וטען ש"גם אחרי היומיים האחרונים עובדות היסוד לא השתנו. מערכת בחירות נוספת שוב תביא כאוס שלטוני שיפגע במדינה", לצד קריאה אליה לחזור לקואליציה כדי שהממשלה תמשיך לשרוד.

בחדרי חרדים

 צבע אדום