מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בנט מכנס את סיעת 'ימינה'; לקראת פרישות נוספות?

ראש הממשלה מכנס את חברי סיעתו בעקבות הסערה במערכת הפוליטית עקב פרישתה של עידית סילמן - שלא הגיעה לישיבה. נעדר נוסף הוא חה"כ כלפון, השוהה כעת במולדובה | מקורב לניר אורבך טוען: הוא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים

בנט מכנס את סיעת 'ימינה'; לקראת פרישות נוספות?
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טלטלה בסיעת 'ימינה' מאז שעות הבוקר (שלישי) לאחר פרישתה של חברת המפלגה עידית סילמן מהקואליציה, אותה היא ניהלה. רה"מ בנט כנס את חברי סיעתו לישיבת סיעה.

המפלגה נמצאת במשבר, כשחלק מחברי המפלגה שוקלים גם הם לערוק מהקואליציה, שהאופוזיציה מחזרים אחריהם. ראש הממשלה בנט קיים מאז שעות הבוקר שיחות עם כמה גורמים במפלגה, בהם השרה שקד וחה"כ אורבך, בניסיון למנוע את עזיבתם.

אורבך גם שוחח עם כמה ממקורביו, כשאחד מהם, כך נודע ל'בחדרי חרדים', אומר שיו"ר הסיעה שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים. בסביבתו סירבו להגיב. לאחר הפגישה עם שקד ואורבך, בנט כינס את כל הסיעה.

מי שלא הגיעו הם עידית סילמן לאחר שפרשה, וחבר הכנסת יום טוב כלפון ששוהה במולדובה. בסביבתו של הח"כ אומרים כי הוא אינו עוסק בסערה ודואג ליהודים במקום. בסרטון שהוציא משם הוא אומר: "‏אני יודע שבישראל יש סערות אחרות, אבל פה מצילים חיים".

באופוזיציה בינתיים מנסים לחזר אחרי הח"כים של 'ימינה', והיום התכנסו, בין היתר, בלשכתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' וראש מועצת בנימין ישראל גנץ.

ממקורביו של חה"כ מיכאל ביטון נמסר: "מיכאל עם גנץ מלא על מלא! חבל שיש פרשנות מטעה לאופן המקצועי והמכבד בו ביטון מנהל את וועדת הכלכלה. רוחב ליבו ודרכי הנועם בהן מאופיינת פעילות וועדת הכלכלה, כזאת שמאפשרת מקום לכל ח"כ שמגיע עם התייחסות עניינית להביע דעה ועמדה בין אם הוא מהקואליציה ובין אם מהאופוזיציה היא לא סממן לשום דבר מלבד לעבודה טובה ומסורה למען הציבור הישראלי."

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום