מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הגרי"ג אדלשטיין על הפיגוע הרצחני: "רבי חיים נפטר - חסר זכויות"

הגרי"ג אדלשטיין התייחס הערב לגל הפיגועים המחרידים בבני ברק, חדרה ובבאר שבע: "יהודים הרוגים יש, אחד תלמיד חכם הרוג, מה זה? מה פתאום זה קרה? יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות, צדיק אבד" | צפו

הגרי"ג אדלשטיין על הפיגוע הרצחני: "רבי חיים נפטר - חסר זכויות"
גל הפיגועים לאחר פטירת הרב קנייבסקי זצ"ל צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין התייחס הערב (שלישי) לגל הפיגועים הנוכחי - בחדרה, בבאר שבע ובפיגוע הרצחני הערב בבני ברק, בו נהרגו חמישה בני אדם.

הגרי"ג נאנח ופתח את דבריו: "יש יהודים הרוגים, אחד תלמיד חכם הרוג, מה זה? יש תפילה ראה בעניינו, מה פתאום זה קרה, יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות, צדיק אבד".

"מה אנחנו חייבים לעשות, מה חיזוק צריך להתחזק?", שאל ראש הישיבה, "על שלושה דברים העולם עומד, תורה עבודה וגמילות חסדים. כל אחד, לא משנה, אדם עוסק בפרנסה, לא עוסק, כל יהודי יש לו חיובים, מה שהוא יכול להוסיף תורה, להוסיף יראת שמים, מידות טובות, עסק בספרי המוסר".

 

עוד הוסיף ואמר: "יש גמרא 'חשוב את לאתפוסי אדרא', מי שהוא אדם חשוב הוא זוכה להיות המשפיע זכויות על עם ישראל, יש דין בצדיקים, זה מוסיף יראת שמים לציבור, הצדיק לא מפסיד מזה, הוא זוכה, צדיקים נתפסין בעוון הדור כדי לזכות את הדור, החשיבות שלו נותנת לו את הזכות לאתפוסי אדרא כדי לזכות את הדור".

דברי הרב אדלשטיין נאמרו לאחר שדווח כי חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בשכונת פרדס כץ בבני ברק. מותם של ארבעה מהנפגעים נקבע בשטח ושל פצוע נוסף בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה והצלה גדולים בזירה.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, תושב ג'נין, הגיע לשכונה כשהוא חמוש ברובה סער ופתח באש לעבר אזרחים ברחוב השניים ופצע כמה מהם באורח אנוש. משם עבר לרחוב הרצל, פתח באש לעבר אזרחים נוספים. כוח משטרה שהוזעק נטרל את המפגע. לפי הדיווח בשלב זה, אדם החשוד שסייע למחבל נעצר בקרבת מקום ומתבצעות סריקות אחר חשוד שלישי שהיה מעורב.

בחדרי חרדים

 צבע אדום