מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקדוש שנרצח על ידי מחבלים, הספיק לשלם את חובו עד השקל האחרון

הרב משה קרביצ'קי, הי"ד, חסיד חב"ד שנרצח בבאר שבע לפני שבוע, פרס תשלומים ללימודי סמיכה לרבנות, במכון תורני בבאר שבע, לאחר פריסה של חמש שנים לתשלום, ובסיום התשלום האחרון, נרצח הרב משה הי"ד

הקדוש שנרצח על ידי מחבלים, הספיק לשלם את חובו עד השקל האחרון
הרב משה קרביצ'קי הי"ד בסיום לימודי הסמיכה צילום: באדיבות המצלם

הרב יוחאי טויטו מבאר שבע בסיפור מצמרר על הנרצח הרב משה קרביצ'קי הי"ד, על רצונו ללמוד רבנות. הרב משה נרצח ב-22 למרץ בבאר שבע יחד עם עוד שלושה תושבים.

לפני חמש שנים בדיוק (ניסן תשע"ח) נפתח הסניף המרכזי של מכללת למען ילמדו, לימודי סמיכה לרבנות, בבאר שבע והדרום. עשרות אנשים מכל הסביבה הגיעו לערב פתיחה והיכרות. בין המשתתפים שהגיעו היה השליח לשכונת נחל בקע באותה תקופה - הרב משה קרביצ'קי הי"ד. ר' מוישה התרגש ושמח מאד שהמכון פותח את שעריו בעירו באר שבע ושעכשיו יש לו את האפשרות והמסגרת המתאימה להשלים את לימודי "הסמיכה" שלא הספיק לסיים בהיותו בחור אחרי ישיבה.

הרב משה קרביצ'קי הי"ד. צילום: באדיבות המצלם

'בעיה אחת הייתה', התשלום עבור הלימוד היה יקר לו, מצבו הכלכלי לא איפשר לו להתחייב גם לא בפריסה המקסימלית למשך שנה. במכון ראו את האור והתשוקה בעיניו לשבת וללמוד 'סמיכה' סוף סוף אחרי הרבה שנים, ואיך זה כעת כמעט בהישג ידו ועוד במסגרת המאפשרת למרות ניהול חיי משפחה ושליחות ענפה.

מספר הרב יוחאי טויטו ראש מכללת למען ילמדו סניף באר שבע: "כמובן שלא יכלתי להשיבו ריקם, ואמרתי לו: 'ר' מוישה, את הסמיכה אתה תעשה ותלמד איתנו לא משנה מה, נעזור לך ותשלם כמה שתוכל, הוא חזר אליי ואמר שהוא מאד רוצה ללמוד ובכוונתו לשלם על כל הקורס במלואו, אך היכולת היחידה שלו זה רק רק אם נפרוס לו את התשלומים באופן חריג למשך 5 שנים, כמובן שלא יכולנו לסרב לו.

ממשיך הרב טויטו בסיפור המרטיט: "ר' מוישה למד שקד ועמל ואחרי שהצליח בכל הבחינות זכה להימנות בין 40 המסיימים במחזור הראשון בעיר באר שבע, עד קבלת התעודה במעמד מיוחד שהתקיים לפני 4 שנים".

הרב משה קרביצ'קי הי"ד בסיום לימודי הסמיכה

הרב טויטו מספר: "בשבוע שעבר נודע לכולנו על הרצח הנורא והאכזרי בידי בן עולה בו ר' משה נלקח מאיתנו במות קדושים. נודע לנו שהתשלום האחרון שלו על לימודי הסמיכה אחרי 56 תשלומים היה יום לפני הרצח הנורא (21/3)".

"אין לנו עסק בנסתרות ואין אנו יודעים על מה ולמה, אבל אין ספק שלימוד התורה הקדושה והרצון "להיות כל איש רב בביתו" עמד לזכותו ויעמוד לו גם למעלה עד שיעמוד לקץ הימין בגאולה האמיתית והשלמה בתחיית המתים ובהתגלות מלכנו משיחנו מיד ממש, אמן".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום