דורון קדוש: דובר צה״ל: הערב ארגון הטרור חמאס הפיץ תיעוד בו נראת לכאורה חטופה שנהרגה. אנחנו בודקים את המידע ובשלב זה אין בידינו לאמת או להפריך אותו. נציגי צה״ל נמצאים בקשר עם משפחתה ומעדכנים אותה בכל מידע העומד לרשותנו. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ולנהוג באופן אכזרי. אנא המנעו מהפצת שמועות ופרסומים הפוגעים במשפחות החטופים.
השנה החולפת הייתה הקטלנית ביותר לנהגים צעירים
דוח נתונים שהפיקה עמותת אור ירוק מראה כי שנת 2021 תיזכר כקטלנית במיוחד לנהגים הצעירים שהיו מעורבים במעל 4000 תאונות דרכים | מהנתונים עולה כי אחד מכל חמישה נהגים שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית הינו נהג צעיר
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 אירעו ברחבי הארץ קרוב ל-4,200 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, 133 מהן תאונות דרכים קטלניות שבהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר, מדובר במספר התאונות הגבוה בכל שנות העשור החולף (2012-2021).
בעמותת אור ירוק הפיקו נתונים מרכזיים על היפגעות נהגים צעירים שהופק ב-2021 ומתוכם עולה הנתונים הבאים:
• למרות הסגרים הארוכים, בשנת 2020 נרשמה עליה של ארבעה נהגים צעירים שנהרגו בתאונות דרכים בהשוואה לשנת 2019.
• אחד מכל חמישה נהגים שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית – נהג צעיר.
• נהגים עד גיל 19 מעורבים פי 1.6 יותר בתאונות דרכים חמורות מכלל הנהגים.
• נהגים עם ותק של שנה אחת היו מעורבים בתאונות חמורות בשיעור כפול בהשוואה לנהגים בעלי ותק של 16 שנים או יותר.
• נהגים בגילים צעירים נוטים למעורבות בתאונות עצמיות ובתאונות חזית -צד.
• יום שישי הוא הקטלני ביותר לנהגים הצעירים.
• אחד מכל שני נהגים צעירים הרוגים – מהחברה הערבית.
• 94% מהנהגים הצעירים ההרוגים – גברים.
• שעות הלילה המאוחרות הן השעות המסוכנות לנהגים צעירים.
• נהגים צעירים נהרגים פי חמישה יותר בתאונות עם אופנועים וקטנועים מחלקם בבעלי הרישיונות.
• למרות חוק 0% אלכוהול - 68 נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים בכל שנה בממוצע לאחר שנהגו בשכרות.
ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק התייחסה לדו'ח הנתונים ואמרה: "נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם".
עוד אמרה כי "הנתונים מראים כי שנת 2021 הייתה קטלנית במיוחד" ולאור זאת קראה למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת כדי להציל את חיי הנהג הצעיר הבא.
לדבריה, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע,
בנוסף אומר קיטה כי צריך לשים לב כי רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם.