מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הישיבה חתמה על קניית 42 דונם לבניית דירות

אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט בלייקווד, מכרה 42 דונם לבית מדרש גבוה, וכך תוכל הישיבה להגדיל את תוכן השטח של בנייני דירות לאברכים, כולל ומעון. "לא מדובר רק בהחלפת קרקע בהון עצמי, זהו צעד נוסף קדימה בחיזוק מערכת היחסים ארוכת השנים בין שני המוסדות להשכלה גבוהה"

הישיבה חתמה על קניית 42 דונם לבניית דירות
מתחם האוניברסיטה בלייקווד צילום: אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי בבוקר, אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט הודיעה כי היא הגיעה להסכמה על מכירת 42 דונם של "קרקע ברובה בלתי מנוצלת" ולא מפותחת לבית מדרש גבוה, כך דווח אתר Lakewood Alerts. במקום ייבנו דירות לאברכים ומעון לילדים. סכום העסקה לא פורסם.

"הקשר בין אוניברסיטה קתולית, לבין בית מדרש גבוה, ישיבה אורתודוקסית, הוא מה שמייחד את העסקה הזו ממכירות רבות אחרות של קרקעות המתרחשות כיום ברחבי הארץ", נמסר מטעם אוניברסיטה. "לא מדובר רק בהחלפת קרקע בהון עצמי, זהו צעד נוסף קדימה בחיזוק מערכת היחסים ארוכת השנים בין שני המוסדות להשכלה גבוהה, אשר שניהם מחויבים ליצור הזדמנויות למידה יוצאות דופן עבור תלמידיהם ולשיפור קהילת לייקווד בכללותה. באמצעות עסקה זו, שני המוסדות יוכלו לעמוד במהירות רבה יותר ביעדים שלהם לצמיחה והתרחבות עתידית". נאמר מטעם האוניברסיטה.

עוד נאמר: "כאוניברסיטה אנו נקראים להיות אחראים זה לזה ולדאוג לטובת הכלל", אמר נשיא האוניברסיטה ג'וזף מרבאך, "שותפות זו בעלת תועלת הדדית משקפת את המחויבות שלנו לערכי הליבה שלנו ולמסורת הרחמים. זה מאפשר לשתי הקהילות להתקדם אל מחר טוב ובהיר יותר".

עם יותר מ-150 דונם, לאוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט יש את הקמפוס הגדול ביותר מכל מוסד חינוכי דתי פרטי בניו ג'רזי. ההכנסות ממכירת הקרקע ברובה בלתי מנוצלת ובלתי מפותחת, יזרזו פרויקטים במסגרת תוכנית האב של האוניברסיטה לשנת 2019, ויאפשרו השקעה מחדש בלב הקמפוס ושיפור המתקנים כדי לענות על הצרכים המתפתחים של האוניברסיטה, כולל תכניות אקדמיות.

מר הווארד פרידמן, יו"ר מועצת המנהלים של בית מדרש גבוה, הצהיר: "אחרי חודשים רבים של מחשבה ותכנון מדוקדק בכל החלקים, אנו שמחים לראות את היוזמה הזו מתקדמת. זה win win וצעד נהדר לעתיד של לייקווד".

קניית השטח תספק לבית מדרש גבוה הזדמנות לסייע בהרחבתה ולהוסיף יחידות דיור לאברכים, ועשויה להקל על הביקוש למגורים ולהביא הקלה על התנועה והחניה באזור.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום