מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

3 ישראלים נשבו על ידי הצבא הרוסי; משרד החוץ בודק

צעירה בעלת אזרחות ישראלית, נעצרה יחד עם הוריה, במליטופול, שנכבשה על ידי חיילים רוסים, היא נלקחה היום על ידי חיילים רוסים לכיוון לא ידוע. כמה שעות קודם לכן נעצרו אביה ואמה, גם הם אזרחים ישראלים, אביה הוא הבעלים של עיתון מקומי

3 ישראלים נשבו על ידי הצבא הרוסי; משרד החוץ בודק
חיילים רוסים בפעולה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בימים הראשונים לכיבוש מליטופול על ידי הרוסים, כתבה ישראלית המתגוררת בעיר פוסטים בעמוד הפייסבוק שלה המודיעים על המתרחש בעיר. הצעירה נעצרה היום (שני) על ידי הרוסים, כמה שעות קודם לכן נעצרו אביה ואמה, גם הם אזרחים ישראלים, אביה הוא הבעלים של העיתון המקומי Melitopolskie Vedomosti.

איגוד העיתונאים הלאומי של אוקראינה מדווח כי שלושה עובדים נוספים של עיתון מקומי נוסף נחטפו גם הם. מהימים הראשונים לכיבוש מליטופול, כתבה הצעירה הישראלית פוסטים פתוחים בעמוד הפייסבוק שלה שאולי הרגיזו את הרוסים, היא ציינה בפוסטים את המתרחש בעיר.

בעלה לשעבר של הישראלית, אמר לתקשורת המקומית, כי היא מתגוררת בישראל כבר 22 שנים. כמה חודשים לפני המלחמה היא נסעה למליטופול לרגל עסקים.

עורכי העיתון פנו למשרד החוץ הישראלי בבקשה להתייחס למצב. משרד החוץ הודיע בתגובה כי "בעקבות דיווחים על מעצר של זוג הורים ובתם, בעלי אזרחות ישראלית באוקראינה משרד החוץ מודיע כי הנושא נמצא בבדיקה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום