מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מהפך במאה שערים: כמעט מאה אחוזי התחסנות לפוליו

בעקבות מקרה ההדבקה בפוליו, כ-6,000 חיסונים לפוליו ניתנו בשבוע שעבר בירושלים. תחנות טיפות חלב העירוניות פועלות במתכונת חירום ותוגברו באחיות מחסנות מערים אחרות. ראש העיר ליאון: "נמשיך במבצע החיסונים כדי למנוע טרגדיות"

מהפך במאה שערים: כמעט מאה אחוזי התחסנות לפוליו
יאיר לפיד בכנס יש עתיד צילום: אלעד גוטמן

לאחר חשיפת מקרה ההידבקות בפוליו בשבוע שעבר בירושלים, ולאור המציאות העגומה שלימדה כי בחלק מהשכונות אחוזי ההתחסנות לפוליו היו נמוכים מאוד, יצא ראש העיר משה ליאון יחד עם משרד הבריאות בקמפיין תקשורתי וקהילתי מאסיבי לעודד את התושבים להגיע ולהתחסן. ועל פי הנתונים נרשמת הצלחה חסרת תקדים.

בחלוף ימים ספורים למבצע, מתגאה העירייה בכ6000 חיסוני פוליו שניתנו עד יום חמישי בשבוע שעבר. חלק גדול מהם בתחנות בהן הכיסוי החיסוני נמוך יחסית.

הנתונים מראים כי בקרב ילידי שנת 2021 שיעור ההתחסנות עלה והגיע ל-80 אחוזי כיסוי חיסוני לפוליו, ואף בקרב ילידי שנת 2020 שהתחסנו במנה שניה נרשמה עלייה, וכבר הגיעו ליותר מ-90 אחוזי כיסוי לנגיף.

ראש העיר הנחה את המערכת העירונית להירתם למבצע חסר תקדים - למהר ולחסן את האוכלוסייה כדי למנוע תחלואה. בתיאום עם משרד הבריאות, טיפות החלב העירוניות החלו לתת שירות במתכונת חירום, וכחלק מההיערכות הרחיבו את שעות עבודה וזכו לתגבור אחיות מחסנות שהגיעו גם מערים אחרות.

ראש העיר אף פנה לבתי הרבנים מכל המגזרים כדי שיקראו אף הם לשומעי לקחם לצאת ולהתחסן. כרוזים בכתב ובעל פה הופצו בריכוזים החרדיים והפצירו שוב ושוב בהורים לחוס על נפש ילדיהם ולמהר לטיפת החלב כדי לחסנם. ואכן הציבור נענה לקריאה ויצא להתחסן.

ראש העיר משה ליאון הביע שביעות רצון מהצלחת הקמפיין ואמר כי "אני שמח שהציבור הירושלמי נענה לקריאתנו לבוא ולהתחסן. נמשיך במבצע על מנת להגיע למקסימום ילדים, להעלות את הכיסוי החיסוני ולמנוע טרגדיות. אחד היתרונות של העירייה זה יכולת ההתגייסות שלה וההיכרות העמוקה עם הקהילות, ורואים את זה בנתונים".

ראש העיר ביקש להודות לכל מי שהוביל והשתתף במבצע ההסברה, לאגף בריאות הציבור ולצוות טיפות החלב שהתגייסו למאמץ, והוסיף "אני חוזר וקורא למי שטרם חיסן את ילדיו, מהרו להתחסן הרגע! ילדים לא מחוסנים הם ילדים שנמצאים בסכנה ממשית".

בחדרי חרדים

 צבע אדום