מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ח"כ אשר לאלקין: תשלח את ילדיך לגור בשכנות לרע"מ

הממשלה צפויה לאשר מחר את הקמת הישוב החרדי כסיף, הממוקם בנגב | החרדים זועמים על ההחלטה שאינה מותאמת לצרכי המגזר | ח"כ יעקב אשר תוקף את שר השיכון זאב אלקין שלדבריו ביטל החלטה אחרת, יעילה בהרבה 

ח"כ אשר לאלקין: תשלח את ילדיך לגור בשכנות לרע"מ
קריאת מגילה בקבר מרדכי ואסתר צילום: באדיבות המצלם

לקראת הקמת הישוב החרדי כסיף על ידי הממשלה, יוצא חבר הכנסת יעקב אשר במתקפה כנגד שר השיכון זאב אלקין, על כך שמקדם את הישוב בנגב על חשבון התוכנית בשפיר אותה הוא ביטל לפני כמה חודשים.

"זריקת החרדים לפזורה הבדואית לאחר גזלת קריית גת מערב (שפיר), הנמצאת במיקום קרוב יותר למרכז הארץ, היא לעג לרש וזריית חול בעיני הציבור החרדי שנמצא במצוקת הדיור החריפה ביותר בישראל, אך מוצא עצמו שוב ושוב מודר מהחלטות הדיור של הממשלה הנוכחית שמונעות מנקמה פוליטית על גבם של אלפי זוגות צעירים חרדים", אומר חה"כ אשר בתגובה לדיווח ב'בחדרי חרדים'.

בדבריו מאשים חבר הכנסת אשר את הממשלה כולה, "לא יתכן שהממשלה אינה מקדמת לחרדים דירות באזורים סבירים הסמוכים לערים החרדיות בארץ, ובמקום זאת הפתרון היחיד שהיא מציעה לחרדים הוא בכסייפא הרחוקה, בפזורה הבדואית. למרות שאין בה לא עתודות תעסוקה הולמות ולא שום פתרון קהילתי תומך, ויעברו עוד שנים רבות עד שתוקם, בעוד שתכנית קרית גת מערב נמצאת כבר בגמר תכנון ותהיה זמינה לשיווק בתוך חודשים ספורים".

"הממשלה הזו מנסה להפוך את החרדים לאזרחים סוג ד', לא נקבל זאת בשום פנים ואופן", מאשים ומבהיר אשר, שתוקף אישית את שר השיכון זאב אלקין, "אני מציע לשר אלקין שישלח את ילדיו לגור בכסייפא בשכנות לשותפיו הקואלציונים מרע"מ, ולילדינו הנאנקים במחסנים ובתת תנאי דיור, יחזיר את הפרויקט בקרית גת מערב, שגזל מהם ברגל גסה ובניגוד לעמדה המקצועית של מינהל התכנון".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי הממשלה תאשר מחר (שני) את הקמת הישוב החרדי כסיף, הישוב ממוקם בנגב, בין ערב לבאר שבע בסמוך לריכוז הערבי, במקום צפויים להיבנות כ 20,000 יחידות דיור. החרדים טוענים כי ההחלטה לא תפתור את מצוקת הדיור משום שבמקום אין תעסוקה או תחבורה נגישה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום