מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השגריר האוקראיני תקף: ישראל מפחדת ממוסקבה"

שגריר אוקראינה בישראל תקף את ישראל. "לא עושה מספיק כדי לתמוך באוקראינה על ידי מתן סיוע הגנתי, קליטת פליטים ונקיטת עמדה ברורה נגד רוסיה", כך אמר שגריר אוקראינה בישראל, והאשים כי "ישראל פוחדת ממוסקבה"

השגריר האוקראיני תקף: ישראל מפחדת ממוסקבה"
שגריר אוקראינה בישראל צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק, תקף ביום שישי את ישראל כי היא אינה עושה מספיק עבור העם האוקראיני. "לרוסיה יש מטוסים ומערכות נגד טילים בסוריה ואתם מפחדים", אמר קורנייצ'וק. "הרשו לי להצביע לכם על מדינות בלטיות שיש להן גבול משותף עם הפדרציה הרוסית. ולא אכפת להן, הן מביאות כל מה שהן יכולות לאוקראינה, הן לא מפחדות", הוא התייחסו למדינות נאט"ו שמספקות לאוקראינה נשק כדי להתנגד לפלישה.

"אני, כשגריר, מבין את עמדת ישראל, אבל הנשיא שלנו לא", אמר קורנייצ'וק במרכז התרבות של שגרירותו בתל אביב. "נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא מבין את סירובה של ישראל לספק ציוד הגנתי, כגון קסדות ומעילים, לאוקראינה", אמר קורנייצ'וק בתדרוך עם עיתונאים.

ישראל סיפקה סיוע הומניטרי לאוקראינה, שהוטס מנמל התעופה בן גוריון בשבוע שעבר. עם זאת, ישראל הולכת על חבל דק כדי לשמור על יחסים טובים הן עם אוקראינה והן עם רוסיה, שמחזיקה כוחות צבא בסוריה ומנהלת משא ומתן על חזרתה של איראן להסכם הגרעין.

קורנייצ'וק, שחלק ממשפחתו נמצאת כעת באוקראינה, היה נסער ושבר את הקוד הדיפלומטי שלו כדי להאשים את ישראל, על כך שלא נקטה יד פעילה יותר בתמיכה באוקראינה, ואמר, "אם הייתה לכם מישהו כמו גולדה מאיר או ז'בוטינסקי, התוצאות עשויות להיות שונות".

"אני לא חושב שיש בלעדיות או תפקיד מיוחד של ממשלת ישראל. אתם אומרים "תקשיבו, אנחנו מתווכים, בגלל זה אנחנו צריכים להיות ניטרליים לשני הצדדים". זה לא ככה, זה לא שם המשחק", אמר קורנייצ'וק. קורנייצ'וק קרא לישראל להצטרף לסנקציות בראשות המערב שהוטלו נגד רוסיה, ולחברות ישראליות פרטיות לסיים את עסקיהן עם רוסיה.

בקשר לסירובה של ישראל להכניס למדינה עשרות אלפי פליטים מאוקראינה, אמר השגריר: "אתם לא צריכים להחמיא לעצמכם, ישראל היא לא מדינה שקל להגיע אליה כי היא כל כך יקרה, לתשעים אחוז מהאנשים שמגיעים יש כאן קרובי משפחה או חברים שמבקשים מהאוקראינים לבוא".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום