מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר החוץ האוקראיני: "ישראל ואל על מרוויחות כסף ספוג בדם"

הבכיר האוקראיני מחה על האפשרות שמספקת חברת התעופה הישראלית לשלם באמצעות מערכת בנקאות רוסית שנועדה לעקוף את הסנקציות המערביות • "מכה אנושה ליחסי ישראל-אוקראינה", אמר השר • באל על הכחישו את הדברים: "השימוש במערכת התשלום שעוקפת את הסנקציות נחסמה לפני שבוע"

שר החוץ האוקראיני: "ישראל ואל על מרוויחות כסף ספוג בדם"
שר החוץ האוקראיני צילום: דמיטרו קולבה

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, פרסם היום (שני) ציוץ זועם בו טען כי ישראל וחברת התעופה אל על מרוויחות "כסף ספוג בדם" בכך שמאפשרות ללקוחות לשלם במערכת התשלומים "מיר", המחובר למערכת הבנקאות הרוסית. 

"בעוד העולם מטיל סנקציות על רוסיה, בשל הזוועות הברבריות שהיא מבצעת באוקראינה, יש כאלו שמעדיפים לעשות כסף ספוג בדם אוקראיני. הנה חברת אל על שמקבלת תשלומים בעזרת מערכת הבנקאות הרוסית 'מיר', שתוכננה לסייע ללקוחות להתחמק מהסנקציות. מדובר במעשה לא מוסרי ובמכה ליחסי ישראל אוקראינה", כתב קולבה בציוץ. 

בחברת אל על הכחישו את הטענות, ומסרו: "השימוש בכרטיס האשראי מיר נחסם ב-28 בפברואר. צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי .

"חברת אל על פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. לאורך המשבר חילצה חברת אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והייתה מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב האווירי, הטיסה אל על מאות טונות של ציוד הומניטרי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה.

"אל על מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל ואנו נוסיף לחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה, כל עוד הדבר אפשרי".

הדברים מגיעים לאחר שישראל, שהביעה תמיכה מוסרית באוקראינה אך נמנעה מלנקוט צעדים כלשהם מול רוסיה, ניסתה לשמש כמתווכת בין שתי המדינות כשראש הממשלה בנט נפגש עם הנשיא פוטין במוסקבה ושוחח עם הנשיא האוקראיני זלנסקי כמה פעמים. 

ישראל היום

art

 צבע אדום