מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד נפגש עם בלינקן והבהיר: "ישראל ממשיכה לגנות את הפלישה הרוסית"

השניים דנו במצב באוקראינה ועל הסכם הגרעין המסתמן עם איראן • "ישראל מקיימת קשר רציף עם הנשיא פוטין וגם עם הנשיא זלנסקי", שיתף שר החוץ • "קוראים לפתיחת מסדרונות הומניטריים בטוחים מהערים שנמצאות תחת ירי"

לפיד נפגש עם בלינקן והבהיר: "ישראל ממשיכה לגנות את הפלישה הרוסית"
לפיד ובלינקן צילום:  Edits palens

על רקע המלחמה המתמשכת באירופה, שר החוץ יאיר לפיד נועד היום (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלטביה. "קוראים להפסקת אש מיידית, שתאפשר משא ומתן שיחזיר את השלום והשקט לאוקראינה". 

בין היתר, לפיד הדגיש כי ישראל ממשיכה לסייע במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת: "אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע". שר החוץ הוסיף כי "בהנהגתו של ראש הממשלה בנט, ישראל מקיימת קשר רציף עם רוסיה והנשיא פוטין וגם עם אוקראינה והנשיא זלנסקי. מטרתנו אחת: לעצור את המלחמה ולמנוע עוד סבל וקורבנות".

עוד אמר: "יש לנו אינטרסים בטחוניים חיוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחוייבים לשלומם ובטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה.מאמצי התיווך שלנו נעשים בתיאום מלא עם ארצות הברית. ארצות הברית היא בעלת בריתנו הגדולה והקרובה ביותר.

אנחנו קוראים לפתיחת מסדרונות הומניטריים בטוחים מהערים שנמצאות תחת ירי. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית, שתאפשר משא ומתן שיחזיר את השלום והשקט לאוקראינה. במקביל, ישראל ממשיכה את המאמץ למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הסכם הגרעין שעומד להיחתם בוינה הוא הסכם רע ולא אפקטיבי. ישראל אינה מחוייבת לו, ושומרת לעצמה את החופש לפעול בכל דרך נגד תוכנית הגרעין האיראנית. המלחמה הזו היא תזכורת למדינת ישראל: יש לנו חברים, יש לנו בעלי ברית, אבל בטחוננו צריך תמיד להיות רק בידינו".

ישראל היום

art

 צבע אדום