מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אירועי ז׳ באדר במירון בסכנה; המועצה דורשת לנעול את המתחם

הילולת משה רבינו ע"ה הנהוגה להתקיים מידי שנה בז' אדר במירון מוטלת בספק. לעת עתה נראה כי המקום ייסגר לציבור ולא תתאפשר ההגעה למקום ביום המסוגל וזאת בעקבות ליקויים בטיחותיים שהתגלו במקום | זעם רב בציבור על עסקני המקום שלא דאגו לכך מבעוד מועד

אירועי ז׳ באדר במירון בסכנה; המועצה דורשת לנעול את המתחם
הכניסה לציון הרשב"י צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: יומיים בלבד קודם ז׳ באדר, יום פטירת משה רבינו ע"ה שמקום קבורתו לא נודע ועל כן מציינים אותו בציון הרשב"י בהר מירון, לשם מגיעים מידי שנה אלפים - בכבאות והצלה - מרום גליל מסרבים לאשר את האירוע. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בימים האחרונים הוצג בפני המועצה האחראית על מירון ובפני הכבאות והמשטרה דו"ח המצביע על בעיות של ליקויים בחשמל ולכן המליצו במועצה ובכבאות שלא לאשר את האירוע.

בדו"ח החשמל שהוצג נכתב במסקנה כי נמצאו במתחם ציון הרשב"י: "ליקויים בטיחותיים ומסוכנים אשר מהווים סכנה ברורה ומיידית למשתמשי המקום".

בעקבות הדו"ח שהונח על שולחנה של המועצה, המשטרה ומערך הכבאות, הודיע תחילה ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר על סגירת המתחם כדי למנוע את הגעת הציבור למתחם הציון.

גם מנהל מערך הכבאות מחוז צפון, הבהיר במכתב ששיגר היום (ראשון) כי לא יאשר את האירוע, מאחר וכל אירוע בסדר גודל שכזה דרוש אישור של מערך הכבאות, כך במשטרה יאלצו לפעול באופן דומה שבו פעלו לאחרונה בהילולת הבאבא סאלי ולמנוע מההמונים לפקוד את המקום.

בקרב משתתפי ההילולה המסורתית קיים זעם רבתי על הממונים על קיום האירוע, בכך שלטענתם הם נזכרו בדקה ה-90 כשלא יתאפשר לתקן את הדרוש לשם קיום ההילולא בבטחה, במקום לבדוק זאת מבעוד מועד ולמנוע עגמת נפש מהמוני המתפללים והחוגגים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום