ניצחון ראשון לגוש השינוי • חשש: החרדים ונתניהו בדרך לאופוזיציה

מנסור עבאס הנחיל היום לנתניהו וגוש הימין אכזבה גדולה, עת חבר לגוש השינוי וכפי שהבהיר דאג לאינטרסים שלו לבד, ללא התייחסות ליחסי החיבה שהפגין כלפיו נתניהו | חשש בגוש הימין – חרדים מסחף לכיוונו של לפיד שיותיר אותם בספסלי האופוזיציה • תמונת המצב הנוכחית עגומה

אהרן מילר | פוליטי 19.4.2021 | 20:15

בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו השקיע עוד במהלך הכנסת הקודמת את כל מרצו בקידום היחסים מול החברה הערבית בכלל, ומול מנסור עבאס בפרט. כאשר עד לשעות האחרונות נראה היה כי עבאס ונתניהו מתואמים עד הסוף. האחד פרש מהרשימה המשותפת, השני הגיע לנאום בנצרת, והיחסים פרחו

מוקדם יותר היום (שני), בשעת המבחן הראשונה למערכת היחסים ביניהם התברר כי מנסור עבאס זורם לאן שרוח ההבטחות נושבת. ולאור כך שהצליח להשיג מלפיד להיות לשון מאזניים בוועדה. נוסף לוועדה לענייני חברה ערבית. ובנוסף ועדה מיוחדת למיגור פשיעה ואלימות. ובנוסף חברות בוועדת כספים. ברגע אחד שכח עבאס את החמימות שהפגין כלפיו נתניהו, והעניק ניצחון למחנה שכנגד.

הניצחון של לפיד אולי לא כל כך משמעותי, אך מדובר בצעד נוסף במיתוגו כמנהיג הגוש שכנגד נתניהו, צעד נוסף במלחמת המוחות שמנהלים שני הגושים על לבם של נפתלי בנט וגדעון סער, המגדירים עצמם כימין ועושים מעשה שמאל. צעד נוסף בקירוב בנימין נתניהו לתפקיד יושב ראש האופוזיציה, ואת חברי הכנסת החרדים לספסלי האופוזיציה המשמימים.

דברים ברוח דומה אמר הערב שר הפנים אריה דרעי, שעות לאחר שהציג בקול נכאים ובפרצוף נפול את הצעתו לבחירה ישירה ובראיון ל'קול חי' אמר: "אם תוקם ממשלת לפיד-בנט-ליברמן נשב באופוזיציה, כרגע עדיין הכל פתוח. אני קורא שוב לכל ראשי הסיעות לתמוך בהצעה שלי לצאת לבחירות בהצבעה ישירה רק על ראשות הממשלה".

לאור המתרחש היום במסדרונות הכנסת והפלונטר הפוליטי של מפלגות ימין שאינן מוכנות לשבת עם מנהיג הימין גורר את חברי הכנסת החרדיים אל ספסלי האופוזיציה, על כל המשמעות הקשה הטמונה בכך.

שעת האפס מתקרבת בצעדי ענק, ובאם לא יתעשתו השועלים הפוליטיים הוותיקים – נתניהו, דרעי, ליצמן וגפני ויצליחו להביא לפתרון בו כולם יוצאים מרוצים, ייתכן והגיעה העת שהחרדים יובילו מהלך של ממשלה אלטרנטיבית.

נתניהו הוא זה שאמור להיות לחוץ ומודאג מכך, סלידתם של חברי הכנסת החרדים מספסלי האופוזיציה, והמחשבה שיאיר לפיד הוא זה שיקבע מדיניות, עוד עלולה לגרום להם להפעיל את התעלולים הפוליטיים לאו דווקא לטובתו של נתניהו. ובמקרה הטוב לדאוג לשכן אותו בבית הנשיא.

ואולי בכלל נתניהו הוא זה ששלח את עבאס להצטרף ללפיד רגע אחרי שבנט התקפל, ובכך מלכד את יושב ראש ימינה, תוך שהוא מאלץ אותו להגיע לרגע בו הוא יורד מהגדר ובוחר צד. ימים יגידו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום